به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، حمیدرضا فشکی با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه محیط زیست، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برای برقراری ارتباط مستقیم با همشهریان جهت دریافت انتقادات، پیشنهادات، شکایات و گزارشات، راههای سهل الوصول مختلفی را فراهم آورده است.
وی سامانه اختصاصی سازمان حفاظت محیط زیست با شماره تلفن ۱۵۴۰ را به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتباطی این اداره کل با مردم عنوان کرد و افزود: این سامانه از طریق تلفن ثابت و همراه، به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به حضور مردم، آماده دریافت شکایتها و گزارشهای مردمی و همچنین ثبت حوادث زیست محیطی است.
رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: این اداره کل علاوه بر پاسخگویی حضوری به همشهریان، از طریق تلفن های ۸۲-۳۲۶۰۲۹۸۱-۰۲۵ و همچنین شماره ۰۹۱۰۷۲۲۷۵۴۱ در فضای مجازی ایتا، بله و روبیکا، به صورت غیرحضوری آماده خدمتگزاری به مردم است.
وی در ادامه با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال جاری، بیش از ۱۰۰ مورد شکایت و گزارشهای مردمی از آلودگیها و تخلفات زیست محیطی در سطح استان قم به این اداره کل رسیده است، اظهار کرد: تمامی این موارد بلافاصله جهت رسیدگی و پاسخگویی به مردم، در دستور کار قرار گرفته است.
فشکی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از شکایتهای مردمی از طریق سامانه ۱۵۴۰ و دیگر شکایتها و گزارشها از طریق سامانه سامد، فضای مجازی، تلفنی و حضوری به این اداره کل رسیده است، عنوان کرد: بیش از نیمی از شکایتهای مردمی در رابطه با آلودگی هوا در سطح شهر و نیز شهرکها و نواحی صنعتی بوده است.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم و مسئولان بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی میداند، ضمن مقابله با تخلفات زیست محیطی در ابعاد گوناگون، بتوانیم به اهداف متعالی سازمان محیط زیست دست یابیم.
انتهای پیام