قهوه صنعت تغییر است.
من فکر می کنم این یکی از چیزهایی است که بسیاری از ما را جذب قهوه میکند.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت قهوه دارک، در بازار عمده فروشی قهوه های برشته شده، تولیدکنندگان و کارخانه داران با رقابت شدیدی مواجه هستند و باید دائماً برای متمایز شدن و رسیدن به بازار خود تلاش میکند. شاخص کلیدی عملکرد یا kpi شبیه فانوس دریایی عمل میکند. با دیدن آن میتوانیم مسیر حرکت را تصحیح کنیم. هر چه به فانوس نزدیکتر شویم یعنی به مقصد و هدف نزدیکتر شدهایم. این مثال را میتوان به شرکت یا فعالیت اقتصادی نیز تعمیم داد. هر کسب و کار اهداف تجاری مهمی دارد. برای رسیدن به آن اهداف و همینطور پایش عملکرد واحدهای آن مجموعه نیاز به نشانه و شاخص داریم.
یکی از اولین گامها در ایجاد یک کسبوکار اغلب توسط مالکان نادیده گرفته میشود: ماموریت شرکت و ارزشهای اصلی، بیانیه و هدف شما را برای شرکت مشخص می کند.
این یک جزء حیاتی از ساختار شرکت شما است و این نیست که "ما بهترین قهوه را داریم". هر برشتهکنندهای میگوید که بهترین قهوه و خدمات را دارد، پس عمیقتر حفاری کنید.
واقعاً چه چیزی برای شما به عنوان صاحب کسب و کار مهم است؟ جامعه، آموزش، رشد حرفه ای، شفافیت. اینها فقط چند نمونه از چیزهایی هستند که ممکن است برای شما ارزشمند باشند.
بیانیه ماموریت شما باید "چرا" شما برای انجام کسب و کار و آنچه را که برای مشتریان، کارمندان و جامعه ارائه می دهید، باشد.
خلاق باشید، صادق باشید و زمان اختصاص داده شده را صرف کار بر روی بیانیه ماموریت شرکت قهوه خود کنید. به عنوان مثال، اگر پایداری را در اولویت قرار دهید، چه معنایی برای شما دارد؟ این می تواند به معنای خرید قهوه شفاف، کمک مالی به صندوق هایی باشد که از محیط زیست حمایت می کنند.
ارزش های اصلی، باورهایی هستند که کسب و کار شما و شیوه های آن را هدایت می کنند. آنها همچنین به شما کمک می کنند فرهنگ شرکت فروش قهوه عمده خود را شکل دهید و کارمندان و مشتریانی را پیدا کنید که با برند شما همسو هستند.
برخی از نکات بحث که می توانید شامل کنید:
- شرکت عمده فروشی قهوه را چگونه توصیف می کنید؟
- چرا ما یک شرکت روست قهوه داریم؟
- برخی از اهداف ما چیست؟ بلند مدت در مقابل کوتاه مدت؟
- امیدواریم چه تاثیری بر صنعت قهوه داشته باشیم؟
- کارمندان موفق این شرکت چه رفتارها یا ویژگی های شخصیتی دارند؟
آیا اطلاعات در مورد قهوه ها دراختیار مشتری قرار میدهیم بعنوان مثال طرز تهیه قهوه ترک
اکنون که به ماموریت و ارزشهای شرکت خود رسیدهایم، بیایید مجموعه محصولات را مرور کنیم. محصولاتی که ارائه می کنید باید با ارزش ها و بازار هدف شما همسو باشند. اگر به شفافیت یا پایداری متعهد هستید، قهوه شما می تواند آن را از طریق پیشینه مزرعه، تولیدکننده و مراقبت از کل زنجیره تامین منعکس کند.
بررسی مجموعه محصولات شما همچنین شامل بررسی آنچه رقبای شما ارائه می دهند و آنچه بازار محلی از دست داده است، می شود.
تجهیزات نیز عامل اصلی در این صنعت است. در پورتلند، بسیاری از برشتهکنندگان از قرض دادن تجهیزات اسپرسو دور شدهاند و در عوض مشتریان را به یک شرکت خدمات تجهیزات ارجاع میدهند که میتواند تجهیزات را بفروشد، نصب کند و نگهداری کند.
این بدان معنی است که یک مشتری بالقوه ممکن است تحت تأثیر یک برشتهکننده قهوه قرار گیرد که پیشنهاد میدهد تجهیزات اسپرسو را بدون هزینه ارائه دهد، اما بررسی نتیجه شما ضروری است. اگر تجهیزات اسپرسو را بدون هیچ هزینه ای قرض دهید، چگونه قیمت فروش قهوه شما را تغییر می دهد تا بتوانید پول درآورید؟
از اینجا، بیایید در مورد تیم فروش صحبت کنیم. کارکنان فروش شما (و تمامی اعضای تیم شما) باید متناسب با فرهنگ و ارزش های شرکت استخدام شوند.
از کجا کارمند پیدا می کنید؟ این یک فرصت عالی برای بررسی سایت های آگهی کار برای منطقه شما است.
سایتهای شبکهسازی حرفهای میتوانند مؤثر باشند، اما من شما را تشویق میکنم که کورکورانه ایمیلهای فرم را برای همه کسانی که تا به حال تجربه فروش در منطقه شما داشتهاند ارسال نکنید.
راه دیگری برای جذب کارمندان و مشارکت در جامعه قهوه خود از طریق سازمان های محلی قهوه است. آیا برای منطقه شما یک "کافه کلوپ" وجود دارد که بتوانید در آنجا با دیگر متخصصان قهوه ملاقات کنید یا شغل خود را پست کنید؟
قدم بعدی ما آموزش است. شما به یک برنامه آموزشی ساختاریافته برای همه کارکنان نیاز دارید که شامل توضیحی در مورد ماموریت شرکت، ارزش ها و صف بندی محصول باشد.
در ساخت تیم فروش خود، به ساختار جبرانی نیاز دارید که برای درآمد و رشد شما کار کند. برنامه های پاداش برای کارکنان فروش بسته به سطح تجربه مورد نیاز شما می تواند بسیار متفاوت باشد.
- چه حجم مشتری متناسب با عملیات برشته کردن شما است؟
- چه نوع قهوه ها و سبک های روست محبوب هستند؟ چه قهوه هایی نشان داده نمی شوند؟
- انجام سفارش چگونه کار می کند؟
- چه نوع محدوده جغرافیایی را پوشش خواهید داد؟
همچنین می توانید برای مرور استراتژی بازاریابی و ارتباطات وقت بگذارید. تیم فروش شما به موادی برای نمایش خط تولید و اطلاعات شرکت شما نیاز دارد و شما باید حضور خود را در رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید.
اگر فضایی برای برگزاری رویدادها دارید، میتوانید رویدادهای آموزشی، رقابتی یا شبکهای را گرد هم بیاورید تا حضور خود را در جامعه تقویت کنید و فضا را برای رشد به دیگر متخصصان قهوه ارائه دهید.
اگرچه ممکن است دلهره آور باشد، ساخت یک برنامه قهوه عمده فروشی می تواند راهی عالی برای رشد کسب و کار، مهارت ها و جامعه شما باشد.
انتهای رپرتاژ آگهی