فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد؛

دستگیری یک گروه شکارچی در تالاب مره

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به دستگیری یک گروه شش نفره از شکارچیان غیرمجاز در تالاب مره، تصریح کرد: این شکارچیان متخلف متأسفانه ۱۰ قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی را شکار کرده بودند که در گشت و پایش منطقه مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی مقدم اظهار کرد: در فصل مهاجرت پرندگان، تالاب‌ها و آبگیرهای استان به ویژه تالاب شکار ممنوع مره که میزبان دسته‌های بزرگی از پرندگان آبزی و کنار آبزی است، مورد رصد و پایش مستمر محیط بانان قرار دارند.

وی افزود: در این فصل برخی شکارچیان و صیادان با استفاده از اسلحه و یا دام‌های هوایی، اقدام به شکار پرندگان مهاجر می‌کنند که بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی، با این افراد به شدت مقابله می‌شود و اجازه هیچ‌گونه اقدامی به آن‌ها نمی‌دهیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به دستگیری یک گروه شش نفره از شکارچیان غیرمجاز در تالاب مره، تصریح کرد: این گروه که سه عدد اسلحه شکاری نیز به همراه داشتند، در گشت و پایش منطقه مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف متأسفانه ۱۰ قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی را شکار کرده بودند، اظهار کرد: هرگونه شکار غیرمجاز جانوران وحشی بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و ضمن برخورد قضایی با متخلفان، جریمه ضرر و زیان زیست محیطی نیز از آن‌ها اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402100301366
  • خبرنگار : 50455