علی تیرگیر در گفتوگوبا ایسنا در خصوص اقدامات انجام شده در جهت جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل مناطق عشایری اظهارکرد: اولین کاری که برای مقابله با بیسوادی باید انجام میدادیم، شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بود.
وی یادآور شد: از آنجا که مشخصه دانش آموزان در جامعه عشایری، کد ملی نیست و با کد ملی نمیتوان تشخیص داد که این دانش آموزان بازماندگان از تحصیل در جامعه عشایری هستند یا خیر، ما با سازمان امور عشایر کشور که کد ملی جامعه عشایری را در اختیار دارند، مشارکت داشتیم. اینگونه اطلاعات سازمان امور عشایری را با سامانه "سناد" وزارت آموزش و پرورش تطبیق دادیم و با نام و مشخصات دقیق، بازماندگان از تحصیل جامعه عشایری را احصاء کردیم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نهایت سال گذشته توانستیم آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل مناطق عشایری را احصا کنیم، درباره اقدامات انجام شده برای جذب این دسته از دانش آموزان و آموزش آنها در سال جاری توضیح داد: امسال با اقداماتی نظیر توسعه مدارس عشایری در مناطق عشایری توانستیم نزدیک ۲۰ درصد این دانش آموزان را جذب کنیم و با ارائه مشوق هایی به این دانش آموزان که بنا به هر دلیل بازمانده از تحصیل شده و ترک تحصیل کرده بودند، آنان را به مدرسه بازگردانیم.
تیرگیر با بیان اینکه تمام تلاش ما بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه است، تاکید کرد: در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت های آموزشی و تربیتی از جمله فضا و تجهیزات، نیروی انسانی مناسب، تخصیص نیروی انسانی متخصص و کاهش تراکم کلاسها بتوانیم سال آینده آمار دانش آموزان ترک تحصیلی را بسیار کاهش دهیم تا دیگر شاهد دانش آموزی نباشیم که به دلیل نبود مدرسه یا نیروی انسانی اولیه به مدرسه نرفته است.
انتهای پیام
بازگشت ۲۰ درصد از دانش آموزان ترک تحصیلی مناطق عشایری به مدرسه/ توسعه مدارس عشایری
به گفته مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، امسال ۲۰ درصد از تعداد کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل شناسایی شده در مناطق عشایری به مدرسه بازگشتهاند.