محمدعلی بابامحمدی به ایسنا گفت: تعداد افراد شاغل در شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا از ۵۰ تا ۶۰ پرسنل در روز اول، به ۷۵۰ پرسنل افزایش پیدا کرده است و با توجه به اینکه روزهای سختی را پشت سر گذاشته اما با تکیه بر توان داخلی مجموعه تلاش بر این بوده تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.
وی بهره گیری از ۲۰۰ دانش آموخته از دانشگاههای معتبر کشور را مهمترین عامل توسعه این شرکت برشمرد و افزود: مهمترین مانع برای طرح توسعه مجموعه هاس صنعتی مثل ما، مشکل آب بوده که در این راستا با تدوین طرح توسعه این مشکل نیز مرتفع شد.
این کارآفرین موفق با بیان اینکه شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا از سال ۷۱ به عنوان اولین تولید کننده نوارهای لاستیکی خودرو فعالیت خود را آغاز کرد و به بهره برداری رسید گفت: در زمانی که بعد از انقلاب رکود در صنایع خودروسازی اتفاق افتاد افرادی که قبلا در این صنعت (تایر و لاستیک) کار میکردند به ایران ناسیونال محدود می شدند و فقط جنس تحویل می دادند.
بابامحمدی افزود: با توجه به استراتژی بعد از انقلاب و بعد از جنگ، خودروسازان و سازمان گسترش پیاده کردند برای آغاز مجدد تولید انبوه خودرو در ایران و استراتژی کلانی هم بود خلأ وجود یک شرکت با دانش و تکنولوژی در زمینه تولید نوارهای لاستیکی محسوس بود.
وی با اشاره به اینکه در این راستا بنیان گذار شرکت پارمیدا طرح توجیهی در این زمینه را تدوین کرد و از سال ۶۹ به دریافت سازنده های ماشین الات و تکنولوژی خوب دنیا اقدام کرد، گفت: در نتیجه از یک شرکت بزرگ ایتالیایی دانش فنی و خط تولید خریداری شد و در سال ۱۳۷۰ وارد ایران شد و از سال ۱۳۷۱ تولید انبوه این نوارها آغاز و بر همین اساس این شرکت تامین کننده نوارهای لاستیکی ایران خودرو و سایپا می باشد.
مدیر عامل شرکت پارمیدا متذکر شد: در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت پارمیدا ۶ هزار و ۲۰۰ تن کالا در سال انواع نوارهای خودرو است که در آغاز فعالیت این ظرفیت حدود ۵۰۰ تن بود اما رشد ۱۲ درصدی را با توجه به طرحهای توسعه ای که داشتیم اجرا شد.
به گفته وی، در سال ۱۳۷۷ با یک سرمایه گذاری بیش از ۹ میلیون یورو و سه خط جدید تولید و یک خط جدید اختلاط به آن اضافه شد که موجب شد ظرفیت تولید در اوایل دهه ۹۰ دو برابر شود.
این کارآفرین موفق با تأکید بر اینکه این شرکت مانند شرکتهای تولیدی دیگر در کشور فراز و فرودهای زیادی داشته اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ ماههایی بود که خط تولید در ماه بیشتر از دو هفته کار نمیکرد، روزهای سختی که فکر میکردیم شرکت بزودی تعطیل خواهد شد اما رویکرد کار آفرینان و سهامداران مجموعه بسیار مثبت بود.
مدیر عامل شرکت پارمیدا ادامه داد: امیدواری و اینکه عوامل بیرونی( از حوزه ما خارج است) نمیتوانند کاری برای شرکت انجام دهند و خودمان باید تمام انرژی خود را به بهترین نحو صرف شرکت نماییم دو رویکرد مهم ما بود.
بابامحمدی با بیان اینکه از صفر تا صد تولید این نوار در شرکت تولیدی پارمیدا انجام می شود یادآور شد: فرایند تولید به این شکل است که مواد اولیه شامل دوده، روغن، پلیمر، شتاب دهندههای مختلف، مواد شیمیایی و تسمه های فولادی و آلومینیومی را خریداری کرده کل مواد شیمیایی در بخش اختلاط با فرمولاسیون مختلفی که حاصل بیش از ۳۰ سال تجربه همکاران مجموعه در حوزه اختلاط است تعریف شده و این مواد بر اساس فرمولاسیونی که به واحد اختلاط داده می شود ترکیب می شود و همه آنها منطبق بر اساس نیاز نهایی خودروسازان و استانداردهای آنها برای محصول نهایی است.
وی افزود: در فرایند تکمیل نوار، بخش برش، آپارات و بسته بندی که برای هر خودرو یک سلول اختصاص داده شده که در این سلول تمام عملیات برای آن نوار خاص انجام میشود.
این کارآفرین موفق تأکید کرد: این شرکت تمام استانداردهای لازم را برای تولید محصولاتش دارد ایزو که یک استاندارد کلی برای صنایع است را کسب کرده است که بر این اساس استانداردهای مختلف توسط این شرکت کسب شده و در حال حاضر ایزو TSو اکنون ITF را اخذ نموده و اطمینان داریم که محصولی با کیفیت و مطابق با خواسته های مشتری را تحویل دهیم.
انتهای پیام