تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند سازی توسط تلویزیون

تبلیغات تلویزیونی به عنوان یکی از راه‌های اثرگذار برای تبلیغات و برند سازی، در عصر اطلاعات و رقابت شدید بازارها، جایگاه ویژه‌ای دارد. شرکت "واژه گستر"، به عنوان نماینده رسمی صدا و سیما، در زمینه تبلیغات تلویزیونی و ساخت تیزر تلویزیونی فعالیت می‌نماید.

به گزارش ایسنا به نقل از آژانس تبلیغاتی واژه‌گستر، تبلیغات تلویزیونی به عنوان یکی از راه‌های اثرگذار برای تبلیغات و برند سازی، در عصر اطلاعات و رقابت شدید بازارها، جایگاه ویژه‌ای دارد. شرکت "واژه گستر"، به عنوان نماینده رسمی صدا و سیما، در زمینه تبلیغات تلویزیونی و ساخت تیزر تلویزیونی فعالیت می‌نماید.

اهمیت تبلیغات در صدا وسیما:

در این مقاله به بررسی اصول و نکات تبلیغات در تلویزیون، انواع تبلیغات تلویزیونی، تأثیر تیزر خوب در برند سازی و انواع تیزر، از جمله تیزر رئال، موشن گرافی، انیمیشن، موزیکال، و صنعتی خواهیم پرداخت.

اصول و نکات تبلیغات در تلویزیون:

تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتقاء برند و جذب مشتریان شناخته می‌شود و دایره اعتباری خوبی به برند می‌دهد و سریع‌ترین روش برند سازی می‌باشد، در این راستا، اصولی که باید در تبلیغات تلویزیونی رعایت شوند عبارتند از:

۱. شناخت مخاطب:

شناخت دقیق از مخاطبان هدف، از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل گروه‌های هدف و نیازهای آنها، کلیدی برای انتخاب محتوا و استراتژی تبلیغاتی است.

۲. ارتقاء پیام قوی:

پیام تبلیغاتی باید قوی، خلاقانه و قابل فهم باشد. ارتباط مستقیم با مخاطبان و ایجاد حس ارتباط شخصیتی، از جمله نکات حیاتی است.

۳. انتخاب بهترین زمان پخش:

زمان پخش تبلیغات نیز اهمیت زیادی دارد. انتخاب زمانی که مخاطبان بیشترین توجه را دارند، به افزایش اثربخشی تبلیغات کمک می‌کند. البته زمان خوب بدین معنی نیست که گرونترین تایم های پخش خوب هستند باید به تناسب تیزر و محصول باجد پلن پخش تنظیم شود.

انواع تبلیغات تلویزیونی:

تبلیغات تلویزیونی به صورت متنوعی اجرا می‌شود که شامل:

۱. تبلیغات تصویری:

استفاده از تصاویر قدرتمند و جذاب به منظور جلب توجه مخاطبان. و استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای جهت ضبط تیزر باید به لوکیشن، بازیگر، طراحی لباس و دکور بسیار حساس بود تا پخش تیزر تلویزیونی جذاب شود.

۲. تبلیغات صوتی یا رادیویی:

اجرای تبلیغات با استفاده از صداهای جذاب و اثرگذار. گویندگان تیزر تاثیر بسیار بالای در جذابیت تیزر و جوابگویی آن بر مخاطب دارد که باید به آن توجه کرد و خساست در این مورد باعث می‌شود بوجه تلویزیونی نابود شود، یکسری از صداها برای شنونده نوستالژی می‌باشد.

۳. تبلیغات ترکیبی:

ترکیب عناصر تصویری و صوتی برای ایجاد تبلیغات جذاب و کامل و حتی استفاده از انیمیشن و موشن و ضبط رئال می‌تواند یک ترکیب بسیار حرفه‌ای جهت جذب مخاطب به ما بدهد.

تأثیر تیزر خوب در برند سازی:

تیزرها به عنوان یک ابزار حیاتی در تبلیغات تلویزیونی شناخته می‌شوند تأثیرات آنها بر برند سازی به شرح زیر است:

۱. استقبال مثبت مخاطبان:

تیزرهای جذاب و خلاقانه، استقبال مثبت و احساس خوب در مخاطبان ایجاد می‌کنند. برای این کار باید از نویسندگان با تجربه استفاده کرد که ما تیم واژه گستر را به شما پیشنهاد میکنیم

۲. افزایش به یاد ماندن:

تیزرهای منحصر به فرد، برند را در ذهن مخاطبان ثبت می‌کنند و باعث افزایش به یاد ماندگی می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا مخاطب از تکرار دیدن تیزر خسته نشوند و ذهنیت خوبی از ان داشته باشند.

۳. تحول تصویر برند:

ارائه تصویر متفاوت و مثبت از برند با توجه به اجرای صحیح تیزرها، می‌تواند به تحول در تصویر برند منجر شود.

انواع تیزر:

تیزرها با توجه به شکل و محتوا به چند نوع تقسیم می‌شوند: که در ادامه به آن می‌پردازیم.

۱. تیزر رئال:

اجرای تصاویر و صداهای واقعی و مستند که توسط فیلمبرداری با دوربین‌های حرفه‌ای خلق میشود این نوع تیزر بسیار مرسوم است و جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان دارد و معمولا نسبت به سناریو هزینه های ان تعریف می‌شود.

۲. موشن گرافی:

استفاده از جلوه‌های ویژه و حرکت تصاویر به منظور جلب توجه. تیزر موشن به تنهایی خیلی مناسب پخش در تلویزیون نمی‌باشد و معمولا برای فضای مجازی استفاده می‌شود، ولی اگر با تیزر رئال ترکیب شود جلوه خوبی پیدا می‌کند.

۳. انیمیشن:

اجرای تصاویر متحرک و جذاب توسط نرم افزارهای گرافیکی. این تیزرها مدت زمان بیشتری جهت تولید نیاز دارند و نیاز به خلاقیت قابل توجه ای برای تولید این نوع تیزر می‌باشد.

۴. صنعتی:

استفاده از صحنه‌ها و تصاویر مرتبط با فعالیت‌های صنعتی و خطوط تولید محصول که قدرت آن برند را به نمایش می‌گذارد و حس آرامش به خریدار می‌دهد معمولا هزینه‌های ساخت تیزر صنعتی از مابقی تیزرها کمتر می‌باشد ولی مدت زمان بیشتری دارند.

هزینه تبلیغات تلویزیونی:

هزینه تبلیغات تلویزیونی بستگی به مواردی مانند مدت زمان پخش، تعداد نمایش و ساعت پخش دارد. تحقیق دقیق در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه تبلیغات تلویزیونی می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مؤثر در رشد و توسعه برند محسوب شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت واژه گستر مراجعه کنید تا میزان بودجه مناسب برای کسب کار خود را بسنجید.

نتیجه‌گیری جهت تبلیغات در تلویزیون:

تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک ابزار کلان برای ترویج برند و جذب مخاطبان، نقش بسیار مهمی در موفقیت شرکت‌ها ایفا می‌کند. همچنین، تحقیق دقیق در زمینه هزینه تبلیغات تلویزیونی، اهمیت استراتژیکی در برنامه‌ریزی تبلیغاتی دارد. با رعایت این اصول و اجرای خلاقانه تبلیغات تلویزیونی، شرکت "واژه گستر" می‌تواند به بهترین شکل از این ابزار اثرگذار برای توسعه و تقویت برند خود استفاده نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • سه‌شنبه/ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402092820181
  • خبرنگار :