مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

شرکت ۳۵۵ هزار نفر از کردستانی‌ها در پویش ملی سلامت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت تا ۲۷ آذر ماه جاری، ۳۵۵ هزار نفر از هم استانی ها در پویش ملی سلامت(غربالگری فشارخون و دیابت) شرکت کرده اند.

بهرام کندایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در استان و همزمان با سراسر کشور آغاز شده در مجموعه سلامت کردستان با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

وی افزود: افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری های دیابت و فشار خون بالا و همچنین شناسایی افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله اهداف مهم این برنامه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: از زمان اجرای پویش ملی سلامت تا بیست و هفتم آذر ماه جاری، ۳۵۵ هزار نفر از هم استانی ها در پویش ملی سلامت(غربالگری فشارخون و دیابت) شرکت کرده اند.

کندایی با اشاره به اینکه، غربالگری گروه سنی ۱۸ سال و بالاتر از طریق فراخوان توسط تیم های ثابت و سیار در حال اجرا است، ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده، غربالگری شهری ۱۵.۳درصد، غربالگری روستایی ۵۷ درصد، غربالگری مردان ۲۳.۹درصد، غربالگری زنان ۲۹.۴درصد و غربالگری کل استان ۲۶.۶ درصد بوده است.

وی از شناسایی ۴۸۰ نفر بیمار جدید مبتلا به دیابت و هزار و ۱۶۰ نفر  بیمار مبتلا به فشار خون بالا با اجرای این پویش در استان خبر داد و عنوان کرد: این موارد شامل هم استانی‌هایی است که تاکنون از بیماری خود مطلع نبوده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در خصوص تعداد افراد پرخطر شناسایی شده در بازه زمانی مذکور، خاطرنشان کرد: ۶۷ هزار و ۹۰۱ مورد پیش فشارخون، ۱۲ هزار و ۲۳۰ پره دیابت، ۵ هزار و ۷۳۱ مورد مشکوک به فشارخون و دو هزار و ۳۰۹ مورد مشکوک به دیابت در استان شناسایی شده است که اطلاع از این آمارها راه مقابله با شیوع بیشتر این بیماری ها را هموارتر می سازد.

کندایی خاطرنشان کرد: اجرای پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در کلیه پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار استان کردستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402092819654
  • خبرنگار : 50130