‌در شورای اداری بخش لاران چه گذشت؟

این هفته تعدادی از مدیران و روسای دستگاه‌ها و بانک‌ها، استاندار چهارمحال و بختیاری را همراهی و در شورای اداری بخش لاران شرکت کردند، شورایی که مصوبات خوبی به همراه داشت.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری ۲۳ آذرماه در شورای اداری بخش لاران اظهار کرد: این روزها میزبان شهدای گمنام هستیم که سهم این بخش یعنی شهر هارونی یک شهید گمنام است، زمانی که میزبان شهدا هستیم تحولاتی را در استان ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اردوی جهادی مدیران در مناطق محروم شهرستان‌ها، افزود: از هر شهرستانی یک بخش و یک منطقه کم برخوردار که ناترازی‌هایی وجود دارد را انتخاب و به اتفاق مدیران مشکلات بررسی و احصا می‌شود، البته این نهضت همچنان ادامه‌دار خواهد بود تا غبار محرومیت از چهره مردم استان زدوده شود.

حیدری گفت: بالاترین شان، خدمتگزاری به مردم است، برخلاف ظرفیت‌های بسیار در این بخش، اما محرومیت تاریخی وجود دارد که باید محرومیت‌زدایی انجام شود.

وی ادامه داد: سفر ریاست جمهوری نتایج مثبتی از جمله آزادسازی اعتبارات دور اول سفر و مصوبات خوبی را در دور دوم به همراه داشت، از طرفی لازم است از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد تحول، توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم، همچنین مهم‌ترین موضوع تصویب توسعه و پیشرفت استان‌های  زاگرس‌نشین بود که در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد مصوبات خوبی به همراه داشت که مقرر شد کمیته‌های مربوطه تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید مدیران انرژی و تمرکز خود را بر مسائل اصلی اختصاص دهند و انرژی صرف مسائل حاشیه‌ای نشود، از طرفی لازم است مسائل و مشکلات احصا و برای خدمت به مردم راه‌های میانبر انتخاب شود.

حیدری افزود: لازم است فرماندار و بخشدار مصوبات را پیگیری و سه شهر سورشجان، هارونی و سودجان بحث دامداری را دنبال و مشکلات برطرف شود، از طرفی توسعه گلخانه، لایروبی قنوات و چاه‌ها، اختلاف اراضی، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، توسعه نهالکاری به جد پیگیری شود.

وی بر رفع مشکلات اجتماعی پروژه‌های بخش لاران در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: بحث فاضلاب با اولویت سه شهر دنبال و در زمانبندی مشخص مشکل آب پایدار مردم برطرف شود، نباید هیچ کجا آب ناسالم، غیربهداشتی و گل‌آلود داشته باشیم.

حیدری بر تعویض شبکه‌های آبرسانی فرسوده، توسعه مخازن تاکید کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد کارها برای عملیاتی شدن با پیگیری محقق می‌شود.

وی بر توسعه فضاهای ورزشی، استخر سورشجان و سالن‌های ورزشی در شهرها و روستاها، ساخت و تکمیل خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها، تکمیل تجهیزات و حضور پزشکان متخصص در این بخش تاکید کرد، همچنین نوسازی مدارس را موظف کرد تا مدارس دخترانه‌ای که دیوار ندارد و نیمه‌تمام مانده تکمیل و مشکل زمین ورزشی مدارس برطرف شود، البته برخی از مدارس به دلیل فرسوده بودن نیازمند تخریب و بازسازی هستند که باید زیباسازی محوطه مدارس در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر تسریع بخشیدن به تکمیل جاده سورشجان به سودجان تاکید کرد و گفت: این محور یکی از مطالبات دیرینه مردم است که می‌تواند موجب تحول منطقه شود، البته در صورت وجود معارض  برای زمین‌ها باید معارضات برطرف شود.

حیدری در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن در منطقه لاران اشاره و اضافه کرد: لازم است این طرح با اولویت سه شهر در قالب گروه‌های ساخت فعال شود، البته شهرداران با همکاری راه و شهرسازی مناطق دارای بافت فرسوده را برای طرح نهضت ملی مسکن پیشنهاد دهند، از طرفی بنیاد مسکن باید بحث مسکن روستایی، واگذاری زمین برای جوانی جمعیت در شهرها و روستاها با متراژ بالا و ارائه تسهیلات را برطرف کند، البته تامین زمین باید انجام شود و اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی با سرعت انجام شود.

وی بر اصلاح مسیل‌ها مخصوصا در مناطق آسیب‌پذیر منطقه از سوی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و مدیریت بحران تاکید کرد، همچنین شناسایی مناطق حادثه‌خیز و رفع آن‌ها، روکش جاده‌های اصلی، علامت‌گذاری، خط‌کشی و آشکارسازی از سوی اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به تصویب رسید.

حیدری گفت: بخشی از اعتبارات فرهنگی به مساجد، حسینیه‌ها، مصلی‌ها و خانم‌های عالم اختصاص داده شود، زیرا باید ناترازی‌هایی که در بحث فرهنگی در این منطقه وجود دارد برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بحث گردشگری و توریست، تصریح کرد: بخش لاران با توجه به وجود طبیعت مناسب مستعد ایجاد بوم‌گردی و گردشگری است، به طوری‌که لازم است صنعت توریست و گردشگری در این منطقه فعال شود، همچنین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موظف به مرمت آثار تاریخی است، گرچه لازم است صنایع دستی با ارائه تسهیلات به متقاضیان پرداخت و بازارچه صنایع دستی برای فروش ایجاد شود.

حیدری با تاکید بر اینکه لازم است مشکل پسماند در استان به صورت اساسی برطرف شود، بیان کرد: جلسه‌ای معاونت عمرانی استاندار با شهرداران، دهیاران، فرمانداران، محیط‌زیست و مسئولان ذیربط برگزار و به جد مشکل پسماند در استان برطرف شود.

وی رفع مشکل جاده گلزار شهدا و شهدای گمنام، توجه و رسیدگی ویژه به خلنواده ایثارگران، ارائه تسهیلات اشتغال و ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، رفع مشکل ساختمان دهیاری، اتصال شهرها و روستاها به شبکه فیبر نوری، ارائه تسهیلات اشتغال خانگی به منظور رفع مشکل بیکاری، تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از جمله مصوبات این جلسه برشمرد و بر رفع مشکلات در اسرع وقت تاکید کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092317079
  • خبرنگار : 50123