حجتالاسلام حجت سالاری مکی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا گفت: ظرفیتهای تبلیغات اسلامی برای ساماندهی حوزه فعالیت فرهنگی در جامعه معمولا حول محور مسائلی مانند زمان، مکان، سنتها و اقتضائات نیاز روز که عقاید ملی مردم را شکل میدهد، بهکار میرود. بسیاری از فعالیتهای فرهنگی را ممکن است یک شخص، تشکل یا همه مردم انجام دهند.
وی اظهار کرد: فضای تنفسی جامعه تعبیر ارزشمندی است، چون فرهنگ شامل تمام آداب و رسوم خرد و کلان است. فرهنگی که بر پایه دین یا بر مبنای عقلانیت و توحید شکل گیرد، فرهنگی است که خداوند در ان لحاظ شده و شهوات دنیایی در آن مدیریت شده است؛ ولی اگر فرهنگ بر مبنای دین نباشد، آن رشد و تعالی که در قرآن مردم را به سمت خدای تبارک میخواند، رخ نمیدهد.
او ادامه داد: مجموعههای مرتبط با تبلیغات اسلامی از جمله مسجد، هیأت، امامزاده و خانههای قرآن یا انجمنها و شورای هیأتها در مقوله کار فرهنگی با نیت و هدف متعالی که همان خدمت به دین است، فعالیت دارند. خروجی این مجموعهها بهترین ظرفیتی است که هر فعالیت فرهنگی از بستر آن به جامعه ارائه شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: سلوک اجتماعی که قرار است مفید باشد چه خوب است برای افراد بر مبنای فرهنگ دینی قرار گیرد، چون سرعت و هدف آن چند برابر خواهد شد. بنابراین شبکه تبلیغات اسلامی از ظرفیتهای خود استفاده میکند و در ابعاد مختلف تولید، آموزش، نشر و ترویج، فرهنگ و تمدن اسلامی را که پایهاش قرآن است ارائه میدهد. مثلا در حکمرانی دینی، مجموعه دولت مردمی و خیران باید بتوانند توسعه فرهنگی را از کنار مجموعه تبلیغات اسلامی مرتبط با حوزه دین انجام دهند.
انتهای پیام