تاکید فرماندار بویراحمد بر جمع آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر یاسوج

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: سگ های ولگرد در سطح شهر یاسوج توسط شهرداری ساماندهی و جمع آوری شوند.

شهرام مهدوی مطلق در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بویراحمد افزود: شهرداری یاسوج گزارش کاری در رابطه با ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد در این شهر ارائه کند.

وی با تاکید بر این‌که مسئولان متولی باید نسبت به راه اندازی سایت بازیافت زباله در دو پشته دشتروم  سریع‌تر اقدام کنند، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود زباله و نخاله ساختمانی در ورودی‌های شهر یاسوج، مبلمان شهری چهره بسیار بدی به خود گرفته است.

منوچهر بادام فیروز، رئیس اداره محیطز یست شهرستان بویراحمد نیز از معرفی ۱۲ متخلف دفع نامناسب پسماند زباله در این شهرستان به دادسرا خبر داد.

نوشیری مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز گفت: مرکز بهداشت شهرستان، دستگاهی به اسم اتوکلاب با قیمتی بالغ بر سه  میلیارد تومان جهت بی خطرسازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی خریداری کرده است و دستگاه‌های اجرایی هم می‌توانند جهت استفاده از آن با مرکز بهداشت قرارداد ببنند.

علی اکبری‌تبار، بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: فشارهای زیادی بر روی شهرداری و دهیاری ها برای مدیریت پسماند وجود دارد اما مسئله مهم فرهنگ سازی نحوه دفع این پسماندهاست.

وی افزود: سرانه استاندارد تولید زباله برای هر شهروند روزانه ۷۰۰ گرم است اما مردم شهر یاسوج بیش از سرانه روزانه زباله تولید می کنند.

اکبری تبار اظهارکرد: ماشین آلات شهرداری‌ها نیز متاسفانه فرسوده هستند و بارها هم این موضوع بیان شده است و باید هر چه سریع تر فکری به حال این مشکل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بویراحمد، پاراد معاون آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد با بیان اینکه وضعیت دفع فاضلاب‌های مسکن مهر سروک و بیمارستان امام سجاد بسیار نامناسب است، گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب شهر مادوان و حومه، ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مردم توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

کریمی، معاون پسماند شهرداری یاسوج گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ سگ ولگرد در محیط انتخاب شده نگهداری شده اما زیرساخت‌های لازم برای نگهداری آنها را نداریم، چرا که دستگاه‌های دیگر در این رابطه با ما همکاری نمی کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402092215924
  • خبرنگار :