راضیه علی پور ظهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ایجاد سازمان ملی مهاجرت، ساماندهی اتباع خارجی نیز تسریع یافته افزود: با برنامهریزیهای صورت گرفته به هر تبعه یک کد شناسه تعلق خواهد گرفت که این شناسه مبنای تمامی خدمات دریافتی آنها خواهد بود.
علی پور با اشاره به اینکه توزیع کارتهای هوشمند در چند مرحله انجام میگیرد بیان کرد: مرحله اول این طرح با اتباع دارای کارتهای آمایش آغاز خواهد شد و در مراحل بعد اتباع دارای گذرنامه خانواری و اتباع دارای برگه سرشماری کارتهای هوشمند خود را دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه در خصوص فرآیند توزیع کارتهای هوشمند یادآور شد: دفاتر کفالت به اتباع برای دریافت کارت خود بصورت پیامکی و یا تلفنی اطلاعرسانی را انجام خواهند داد و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کفالت نیست.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: اتباع پس از دریافت پیامک و یا تماس تلفنی از دفتر کفالت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به این دفاتر مراجعه کنند.
علیپور تصریح کرد: با توجه به اهمیت بروزرسانی اطلاعات و ثبت عکس زنده، حضور تمامی اعضای خانواده بالای 2 سال در دفاتر خدمات اقامت الزامی بوده و عدم حضور هر یک از اعضای خانواده به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی میشود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: کارتهای هوشمند همزمان یک کارت هویتی و یک کارت بانکی است که با شناسه یکتا درج شده روی آن خدمت به اتباع ارائه خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، علیپور افزود: نحوه فعالسازی کارتهای بانکی از طریق پیامک و یا تماس تلفنی شعب بانک عامل به اتباع اطلاعرسانی خواهد شد.
انتهای پیام