در یازده ماه گذشته انجام شد؛

صدور افزون بر ۶۰۰۰ هکتار شناسنامه باغی در یزد

مدیر تعاون روستایی استان یزد با اشاره به اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات استان توسط اتاق اصناف کشاورزی از بهمن ماه پارسال تاکنون، گفت: استان یزد با صدور بیش از شش هزار هکتار شناسنامه باغی رتبه سوم را در سطح منطقه شرق و رتبه هفتم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

«سید حسین دشتی» در این باره تصریح کرد: در راستای ایجاد بانک اطلاعات جامع بهره برداران بخش کشاورزی و پایش محصولات از مبادی تولید تا بازارهای عرضه داخلی و خارجی و به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از بهمن ماه سال ١٤٠١ طرح شناسنامه دار کردن باغات استان یزد توسط اتاق اصناف کشاورزی پیگیری و اجرا شد.

وی با بیان این که صدور شناسنامه باغات از طریق سامانه تحت وب بخش کشاورزی موسوم به Sabak.org صورت می‌گیرد، گفت: از طریق کد دستوری (QRcode) در این سامانه، امکان پایش مبادی تولید و استاندارد سازی محصولات برای تنظیم بازارهای داخلی و خارجی برای باغداران در سطح استان فراهم شده است.

دشتی در ادامه ضمن اشاره به نقش اتاق اصناف کشاورزی در اجرای این طرح، اظهار کرد: استان یزد با صدور بیش از شش هزار هکتار شناسنامه باغی رتبه سوم را در سطح منطقه شرق و رتبه هفتم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی یزد، باغداران استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و ثبت درخواست صدور شناسنامه باغی در سامانه از کلیه خدمات، تسهیلات، یارانه های دولتی و مزایای تعرفه های کشاورزی آب، برق و سوخت بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402092115240
  • خبرنگار : 50214