واکنش اعضای شورای شهر به گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادات، انتقادات و سوالات خود را در خصوص ارائه گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران در دویستمین جلسه علنی این شورا مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویستمین جلسه علنی این شورا پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران در طرح پیشنهادات، سوالات و انتقادات خود موضوعات مختلفی را مطرح کردند. در همین راستا سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه ترافیک نقش ایفا می‌کند عدم وجود پارکینگ در مناطق مختلف تهران است. لذا لازم است گزارشی از تمهیدات برای حل این معضل ارائه شود.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس بازدیدی که انجام شده در دریاچه خلیج فارس و همچنین سرای ایرانی عارضه سنجی ترافیک باید انجام شود و بی تردید برای هر ساختمان بلندمرتبه و پر مخاطبی باید این عارضه سنجی صورت بگیرد.

در ادامه پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز گفت: بهره برداری از متروی پرند اقدام بسیار خوبی بوده و هر چه در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی کار انجام شود نتیجه آن در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

وی افزود: پس از دوره شهرداری آقای قالیباف دیگر توسعه حمل و نقل آنچنانی صورت نگرفته و اگر در آن دوره این اقدامات انجام نمی‌شد الان در تهران کسی نمی‌توانست نفس بکشد. در این دوره نیز توسعه حمل و نقل عمومی شتاب خوبی گرفته، به شکلی که ۲۶ کیلومتر خط مترو به همراه ۱۵ ایستگاه به بهره برداری رسیده که جای تقدیر دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تفاهم نامه‌ها و قراردادهای خوبی منعقد شده و نگاه شورا به سمت توسعه حمل و نقل و به تبع آن کاهش آلودگی هوا بوده، بر همین اساس بودجه مجزای خوبی اختصاص پیدا کرده اما باید پیگیری‌ها به صورت مستمر انجام شود تا این قراردادها به نتیجه برسد و به شکل عملی مردم شاهد تحول شکل گرفته در شهر باشند.

در ادامه احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در روزهای نخست که آقای زاکانی آقای هرمزی را به عنوان معاون معرفی کردند شاید نگرانی از جوانی ایشان وجود داشت اما در همین مدت اندک ایشان نشان دادند که پیر کار هستند و اقدامات قابل تقدیری انجام شد.

وی افزود: ایستگاه شهر ری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی انتظار داشتیم که امسال به بهره برداری برسد اما ظاهرا بودجه لازم وجود ندارد. شهر ری گره‌های ترافیکی زیادی دارد و بهره برداری از این ایستگاه‌ها می‌تواند کمک خوبی به این منطقه باشد. لذا نیاز است شهرداری اصلاحیه‌ای بیاورد و اعضا نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهند داشت.

امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اخیرا اعلام شد در تهران ۴۲.۵ کیلومتر مترو ساخته شده است. اگر متروی پرند را از آن کم کنیم مابقی آن باید در شهر تهران حفاری شده باشد که لازم است شهرداری گزارشی در خصوص نقاطی که این کار انجام شده است، ارائه کند.

وی افزود: ۳۱۴ دستگاه اتوبوس از ابتدای سال وارد ناوگان شده و در حال حاضر نیاز است که اعلام شود تا پایان سال چند دستگاه وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. اگر با همین روند ادامه دهیم تا پایان سال به ۵۰۰ دستگاه هم نمی‌رسد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به صحبت‌های معاون حمل و نقل شهرداری تهران به شنیده‌های خود در شب گذشته مبنی بر واریز پیش پرداخت واگن‌های مترو به طرف چینی اشاره کرد و گفت: این در حالی هست که پیشتر اعلام کرده بودیم که پیش پرداخت داده شده و ما جشن گرفتیم و صلوات فرستادیم.

وی ادامه داد: برای اتوبوس‌ها و خودروهایی که ساخته شده اعلام می‌شود ساخت داخل کشور است اما طبق اطلاع ما، تنها ۱۵ درصد آن ساخت داخل است. مردم این موضوعات را می‌بینند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402092115208
  • خبرنگار : 71505