استاندار سمنان عنوان کرد:

توسعه کشور نیازمند مطالعات پژوهشی است

استاندار سمنان گفت: برای توسعه کشور در حوزه های مختلف نیاز به انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه گذشته 20 آذر در آیین نکوداشت جایگاه محققان دانشگاهی که در سالن جلسات شهید سلیمانی دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه توسعه و پیشرفت هر کشوری نیازمند انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در همه حوزه ها می باشد.

وی به نقش مهم علم و دانش در رشد و توسعه کشور پرداخت و افزود: دانایی یکی از محورها و شاخصه های پیشرفت، تعالی و بالندگی است.

استاندار سمنان گفت: دانشجویان امروزه خط مقدم تبیین و تحصیل هستند و استان سمنان نیز به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و همچنین دانشجویان برتر در سطح کشور، از استان های با سواد نسبت به میانگین کشوری است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بهترین راه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نگاه ویژه به پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان است ، افرود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) با اقدامات انجام شده تعداد شرکت های دانش بنیان در استان افزایش یافته که این امر به تدریج باعث رونق اقتصادی استان نیز شده است.

وی تصریح کرد: باید از پژوهشگران و محققان استان نهایت استفاده را در جهت توسعه استان برد و ارزش کار این عزیزان بیش از گذشته دانسته شود.

استاندار سمنان در پایان با اعلام اینکه ارتباط واحدهای صنعتی و دانشگاه ها افزایش یابد ، افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی استان لازم است جهت افزایش بهره وری و بازدهی، ارتباط خود با محققان و پژوهشگران را بیشتر کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402092115064
  • خبرنگار :