دبیرکل جمعیت هلال احمر:

جمعیت هلال احمر برای نجات جان و کاهش آلام مردم تلاش می‌کند

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش و جایگاه ایمان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این جمعیت گفت: جمعیت هلال احمر برای نجات جان انسان‌ها و کاهش آلام و گرفتاری های مردم تلاش می‌کند و از این جهت جایگاه داوطلبی هلال احمر جایگاهی مقدس است.

یعقوب سلیمانی، ۲۰ آذر در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از خیرین و داوطلبان برتر استان در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با اشاره به شعار جهانی امسال داوطلبان «امید و فراتر از آن؛ ایمان» اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک جمعیت پیشرو ، توانمند و با یک نگاه عمیق مبتنی بر ایمان خدمات خود را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به کتابی درباره زندگی ۴۰ شهید ۱۳ ساله استان اردبیل گفت: شهدا جانشان را بر اساس وظیفه ای که در برابر وطن ، انقلاب و نظام داشتند نثار کردند چرا که آنها بصیرت لازم را درک کرده بودند و بواسطه ایمان، در مقابل دشمنان پایداری و مقاومت کردند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امروز هم شاهد هستیم که مردم مظلوم غزه در شرایطی که دنیا توجهی به قوانین چهارگانه ژنو و الحاقات آن نمی‌کند، با اتکا به همین ایمان در مقابل ظلم و و بی‌عدالتی مقاومت می‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه خیرین با انفاق مال خود با خدا معامله می‌کنند، افزود: ایمان پشتوانه امید است و امروز برای عبور از مشکلات و چالش‌ها در کنار امید نیاز به ایمان هم داریم.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس امروز هم ادامه دارد، به فداکاری نوجوان ایذه‌ای برای نجات چند نفر از شعله‌های آتش اشاره کرد و گفت: امروز فرهنگ بسیج و امدادگری تداوم همان فرهنگ دوران دفاع مقدس است و از این جهت لباس سرخ هلال احمر تقدس خاص خود را دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به ارسال کمک‌های بشردوستانه مردم ایران به مردم غزه اظهار کرد: همان روزهای اول شروع درگیری‌ها در غزه ، جمعیت هلال احمر از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی، میدانی و عملیاتی خود برای کمک‌رسانی به مردم غزه استفاده کرد.

سلیمانی افزود: مردم ایران علیرغم مشکلات اقتصادی و تنگناها بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان کمک‌های نقدی دادند و ۴۵۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و اجناس کمک کردند که این حاصل مودت و همدلی ملت ما هست.

وی با اشاره به صراحت قرآن کریم به احسان و نیکوکاری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر فارغ از نگاه‌های سیاسی برای نجات جان و کاهش آلام و گرفتاری‌های مردم تلاش می‌کند و از این جهت جایگاه داوطلبی هلال احمر جایگاهی مقدس است.

سلیمانی در خاتمه سخنان خود به برگزاری هر چه باشکوه کنگره۲۵۰۰ شهید امدادگر این جمعیت در آینده ای نزدیک اشاره کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402092014530
  • خبرنگار :