محمد جامع در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مهلت صدور سند مالکیت برای ساکنان سکونتگاههای غیررسمی در استان اظهار کرد: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، میتوانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.
وی افزود: متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم "ج" وی سبز باشد. همچنین هر خانواده امکان بهرهمندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز باید با طرحهای مصوب شهری مطابقت داشته باشد.
جامع بیان کرد: پیش ثبت نام متقاضیان باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شود و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در اداره کل راه و شهرسازی یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایان کار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایهگذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند "م" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد.
وی تاکید کرد: این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
جامع با بیان اینکه این دستورالعمل در ۱۴ آبان ماه سال جاری به مدیران کل راه و شهرسازی کشور ابلاغ شده است، گفت: این ظرفیت قانونی (بند "م" تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافتهای فرسوده را برای متقاضیان و انبوهسازان افزایش داده است.
انتهای پیام