حجتالاسلام جواد نیکبین در گفت وگو با ایسنا از تکمیل و بهرهبرداری باند دوم جاده کاشمر به شادمهر در سال آینده خبر داد و افزود: یکی از مؤلفههای پیشرفت منطقه را راههای دسترسی آن است.
وی با بیان اینکه جاده شادمهر به کاشمر یکی از راههای مهم منطقه ترشیز محسوب میشود که از حدود۲۰ سال قبل همچنان در حال ساخت است، اظهار کرد: هرچند ۱۵ کیلومتر از این جاده ۵۵ کیلومتری تا سهراهی شادمهر در سال ۱۳۹۹بهصورت ناقص افتتاح شد، اما طی این سالها بسیاری از نواقص برطرف و برخی از جمله رمپها، و دوربرگردانهایی که باید زیرگذر احداث میشد نیز باقیمانده که همچنان انجام نشده است.
نیکبین با اشاره به اینکه به دلیل عدم کار کارشناسی در ۱۵کیلومتر افتتاح شده، مجبور شدیم در بعضی نقاط مجدد کار انجام شود، تصریح کرد: ایجاد پل و رمپ از اقداماتی بود که پس از افتتاح جاده انجام گرفت.
وی با بیان اینکه طی سالهای ۱۳۹۹و۱۴۰۰ هیچ اعتباری برای این جاده تخصیص نیافته بود و دولت برای تکمیل این جاده هیچ برنامهای نداشت، گفت: حتی مسئولین ذیربط طی سالهای گذشته به دلایل مختلف پیگیر تکمیل، توسعه و سرعت بخشیدن به روند پیشرفت این جاده نبودند.
نیکبین عنوان کرد: هرچند پیمانکار باند دوم بسیار ضعیف است، اما علیرغم گذشت بیش از۳۰ ماه از قراردادش هیچ اقدامی برای خلع ید او انجام نگرفته است.
نماینده مردم ترشیز در مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات، با پیگیریهای صورت گرفته توانستیم در سفر سال گذشته ریاستجمهوری اعتبارات جاده را از ۲۸ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم، گفت: بحمدالله طی یک سال گذشته روند پیشرفت جاده سرعت بسیار خوبی داشته و تاکنون حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از اعتبار تخصیص پیدا کرده است.
نیکبین افزود: تا سهراهی شادمهر بهجز چهار پل اصلی همه پلها، ابنیه فنی و بتن مسلح آن کار شده است، که با این روند و پیگیریهای جدی و هفتگی، این محور سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر مسئولین ذیربط تلاش کنند بخش قابلتوجهی از این مسیر مواصلاتی همین امسال به بهرهبرداری میرسد.
شروع احداث باند دوم خلیلآباد بردسکن با جابجایی تیرهای برق
نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیلآباد و کوهسرخ در مجلس شورایاسلامی با اشاره به اینکه قیرپاشی و آسفالت ۵ کیلومتر از ۸ کیلومتر باند دوم این جاده در حال انجام است، گفت: هرچند یکی از تقاضاهای مردم منطقه ترشیز دوبانده شدن محور خلیلآباد به بردسکن است اما این جاده فاقد ماده ۲۳ یعنی مجوز احداث جاده بوده که در سال ۱۴۰۰ با پیگیریهای فراوان مجوز احداث آن اخذ شد.
نیکبین افزود: متأسفانه طی ۱۵سال گذشته بدون مطالعه و با فاصله زیاد از جاده اصلی باند دوم محور خلیلآباد به بردسکن زیرسازی شده که به همین دلیل اکنون با مشکلات عدیدهای مواجهیم.
وی تصریح کرد: هرچند جادهها توسط وزارت راه ساخته و سازمان راهداری آن را برای تعمیر و نگهداری تحویل میگیرد، اما راهداری اعلام کرده جاده خلیلآباد به بردسکن را پس از اتمام کار به دلیل عدم رعایت مقررات و قوانین لازم تحویل نخواهد گرفت.
نیکبین خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید طبق قانون انجام میشد فاصله تیرهای برق در مجاورت جاده است که باید جانماییشان تغییر میکرد و در باغات مردم قرار میگرفت که لازمهاش تملک اراضی سمت راست جاده خلیلآباد به بردسکن و اختصاص چندین میلیارد اعتبار بود.
نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیلآباد و کوهسرخ در مجلس شورایاسلامی تصریح کرد: برای رفع این مشکل طی قراردادی با شرکت برق تمامی تیرهای برق از سمت راست جاده به سمت چپ منتقل شد، که با این جابجایی به طول حدود ۴ کیلومتر، احداث باند دوم آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان برای این محور اختصاص یافت که هرسال این بودجه قابلافزایش خواهد بود، عنوان کرد: امیدواریم طی امسال و سال آینده باند دوم جاده خلیلآباد به بردسکن را حداقل تا کُندر پیش برده و به بهرهبرداری برسانیم.
وضعیت جاده بردسکن به سبزوار بسیار اسفبار است
نیکبین وضعیت جاده بردسکن به سبزوار را بسیار اسفبار دانست و گفت: بارها جلسات و پیگیریهایی با وزیر راه و شهرسازی برای این جاده داشتهایم که در نهایت سال گذشته ۹۸ میلیارد تومان اعتبار اخذ و پیمانکار آن مشخص شد.
وی افزود: با اقدامات صورت گرفته روکش آسفالت حوزه استحفاظی بردسکن از میدان ورودی شهر تا بعد از روستای خور و بیجورد انجام میشود.
نیکبین خاطرنشان کرد: هرچند تعویض آسفالت ۷ کیلومتر بعدی از خرو و بیجورد تا گردنه در دستور کار قرار گرفته، ولی در حوزه سبزوار روند کار کُند پیش میرود.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری نمایندههای سبزوار بتوانیم این محور را به یک استاندارد حداقلی برسانیم و اقدامات قابلتوجهی را در حوزه راه و جاده برای ترشیز انجام دهیم.
نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیلآباد و کوهسرخ در مجلس شورایاسلامی اظهار کرد: طول مسیر جاده شادمهر تا انابد ۱۱۰ کیلومتر است که علیرغم پیگیریها هنوز این مسیر قابل بهرهبرداری کامل نیست.
وی گفت: جاده شادمهر به بردسکن از آنجا که مورد تردد وسائل نقلیه حداقل سه شهرستان( کاشمر، بردسکن و خلیلآباد ) و حداکثر ۸ شهر و بیش از ۲۰۰ روستا است و از طرفی تردد روزانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از شهرستانهای مختلف کشور به قصد تهران، اصفهان، شیراز، سبزوار، طبس، کاشمر، خلیلآباد و بلعکس را به خود اختصاص داده ضروری است که به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
نیک بین گفت: اگر بخواهیم شاهد پیشرفت منطقه ترشیز باشیم، چارهای نداریم جز اینکه جادههای این شهرستان را اصلاح کنیم که یکی از آنها همین جاده شادمهر به کاشمر است.
با توجه به اینکه محور شادمهر یکی از محورهای اصلی و ارتباطی است که اکثر وسایل نقلیه نظیر سواری، موتورسیکلت، کامیون و تریلی در این مسیر عبور و مرور دارند، دوبانده شدن این محور یک ضرورت جدی است و مسئولان باید پیگیر این موضوع باشند تا این خواسته به حق مردم جامه عمل بپوشانند.
بدون شک اینکه هر بار وعده جدیدی برای اتمام باند دوم به مردم بدهیم قطعاً پذیرفتنی نیست، مردم از مسئولان انتظار دارند در عمل خود را ثابت کنند.
انتهای پیام