بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز ابهری شیر رایگان دریافت می‌کنند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: قرار است طی سال تحصیلی جاری دو نوبت شیر رایگان در هفته بین مدارس ابتدایی دولتی شهرستان توزیع شود که حدود ۱۳ هزار و ۹۶۰ نفر دانش‌آموز را در بر می‌گیرد.

ابراهیم دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به تحویل شیر رایگان مدارس ابتدایی دولتی به شهرستان، از هفته آتی شیر در بین مدارس ابتدایی دولتی توزیع خواهد شد.

وی با توضیح اینکه در مرحله اول تعداد ۲۹ هزار و ۶۱۳ پاکت شیر کم‌چرب در بین مدارس روستایی توزیع خواهد شد، عنوان کرد: قرار است طی سال تحصیلی جاری دو نوبت شیر رایگان در هفته بین مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی شهرستان توزیع شود که حدود ۱۳ هزار و ۹۶۰ نفر دانش‌آموز را در بر می‌گیرد.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه تغذیه دانش‌آموزان جزو مهمترین موضوعات در حوزه زیستی و سلامت است، افزود: سلامت دانش آموزان، به ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی که در سن رشد بوده و استخوان‌بندی آنان در حال رشد و استحکام است، توزیع شیر و تغذیه دانش‌آموزان اولویت بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت مصرف شیر برای کودکان و نوجوانان در تغذیه این گروه سنی تا اندازه‌ای است که آخرین چهارشنبه ماه سپتامبر هر سال از سوی سازمان جهانی غذا (فائو)، روز جهانی شیر مدرسه نامگذاری شده است تا دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این کمبود مهم تغذیه‌ای را جبران کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091812272
  • خبرنگار : 50163