مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

ایران قوی در گرو مدرسه قوی ست/ راه‌اندازی عصرهای فعال در مدارس سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان معتقد است که تحقق شعار ایران قوی در گرو مدرسه قوی است.

سیدجمال وزیری صبح پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شاهرود ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای عرصه تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشجویان شهید و تبریک فرارسیدن روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوری ، بر لزوم اجرای فعالیت‌های هدفمند و تربیت انسان توانمند، تأکید و اظهار کرد: باید به آموزش و پرورش توجه ویژه تری شود.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که «عبور از گردنه‌های دشوار بدون کمک آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و در چهل سال دوم انقلاب، این‌مجموعه باید نقش کلیدی و مدیریتی خود را ایفا کند اظهار کرد: معظم له می فرمایند که «آموزش و پرورش باید خود را با نیازهای روز کشور منطبق کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این‌که عصر حاضر، عصر کارهای جهادی است، افزود: عدد مبنای محاسبه و منطق است و باید در این‌مجموعه، منطق ریاضی را فعال کنیم و از هر فعالیت هدفمندی که انجام می‌دهیم خروجی مثبت بگیریم.

وی تأکید کرد: باید از امروز تلاش کنیم تا شاهد اتفاق‌های خوب در کف مدرسه باشیم و برای دست‌یافتن به ایران قوی به دنبال مدرسه قوی باشیم و از ظرفیت و قابلیت‌های افراد توانمند برای تحقق آن استفاده کنیم؛ چراکه انسان بدون برنامه در واقع بدون کارنامه است و در سرزمین سوخته‌ی آرزوهای خود و تخیلاتش به سر می‌برد در حالی‌که برای اداره کشور نیاز به عدد و آمار صحیح داریم.

وزیری یادآور شد: در آموزش و پرورش باید به دو نکته «مهارت‌ورزی» و «مهارت‌آموزی» برسیم و بر همین اساس، مهارت، فعالیت ویژه نوآموزان کودکستانی و دانش‌آموزان دوره ابتدایی است و در هنرستان‌ها که مولد هستند باید به تولید دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: وظیفه آموزش و پرورش، تربیت انسان توانمند است نه دانشمند و مهارت‌ورزی و توجه به آینده آموزش و پرورش و استقلال این‌مجموعه و امیدآفرینی از موضوعات مهمی است که باید به آن نگاه ویژه داشت.

مدرسه یک نهاد راهبردی و سازمان یادگیرنده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر تهیه سند آمایش سرزمینی و آمایش نیروی انسانی، گفت: همه خدمتگزار معلم هستیم و ارتقای شاخص‌های کیفی چه آموزشی و چه پرورشی را باید مدنظر داشته باشیم؛ چون مدرسه از طرفی یک نهاد راهبردی است که در معادلات کشور نقش ایفا می‌کند و از طرفی دیگر، سازمانی یادگیرنده است و باید تلاش کنیم تا به سمت مدرسه‌داری اسلامی پیش رویم.

وزیری با اشاره به راه‌اندازی عصرهای فعال در مدارس استان گفت: در این طرح همه دانش‌آموزان، فرهنگیان و حتی والدین می‌توانند از تمامی امکانات و تجهیزات موجود در مدارس استفاده کنند و در همین راستا باید برای تشویق آن‌ها به حضور در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، اعتقادی و ورزشی تلاش کنیم و از تمامی نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان نیز برای انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی استقبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان با بیان این‌که هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: مدارس شبانه‌روزی بهترین کانون‌های تربیتی هستند و دوره ابتدایی که دوره آموزش‌های بنیادین نام گرفته، مهم‌ترین و مؤثرترین دوره تحصیلی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091611486
  • خبرنگار :