سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان:

فلسفه دانشگاه و دانشجو مطالبه‌گری است

سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان فلسفه دانشگاه و دانشجو را مطالبه‌گری اعلام کرد و گفت: مناظرات دانشجویی باعث می‎شود دانشجو مطالبه‌گر باشد.

فرهاد فرامرزیان در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره مرحله استانی مناظرات دانشجویان ایران (نشان خواجه‌نصرالدین طوسی) استان لرستان با اشاره به اهمیت مناظرات دانشجویی، و اینکه مناظره باعث می‎شود دانشجو مطالبه‌گر باشد، اظهار کرد: فلسفه دانشگاه و دانشجو مطالبه‌گری است و برگزاری برنامه‌هایی از این دست باعث می‎شود دانشجویان نسبت به خیلی از مسائل در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، خود را دخیل بدانند.

وی با بیان اینکه آینده مملکت به دست دانشجویان ساخته می‎شود، لذا قشر دانشجو باید همواره تمرین و ممارست داشته باشد، اضافه کرد: دانشجو باید نسبت به منافع استانی، ملی و فراملی دغدغه داشته باشد، چراکه این دغدغه باعث می‎شود استان و کشوری سربلند و موفق داشته باشیم.

در ادامه این آیین حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‎کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با اشاره به بالا رفتن نرخ سواد و پایین آمدن نرخ بیسوادی در کشور گفت: لازم است دانشجویان در زمینه بالا بردن ظرفیت گفت‌وگو و دیالوگ در خود تلاش کنند تا شاهد شکل‌گیری دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهای مختلفی در سطح دانشگاه باشیم.

در ادامه نیز علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه یکی از بسامدهای قرآن کریم گفت‌وگو است، گفت: در این کتاب آسمانی از نظر ساختار، شکل و محتوا گفت‌وگوهای فراوانی وجود دارد که دانشجویان می‎توانند در مناظرات و گفت‌وگوها و دیالوگ‌ها از آنها بهره ببرند.

وی به آیات ۶۰ تا ۸۲ سوره کهف که مربوط به داستان حضرت موسی(ع) با حضرت خضر است اشاره کرد و ادامه داد: در این آیات دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهایی بین خضر و موسی(ع) وجود دارد که بسیار آموزنده است.

نظری با بیان اینکه در برخی از مناظرات دانشجویان شاهد تکه کلام هستیم که این بیانگر فقر واژگانی است، گفت: دانشجویان می‎توانند با مطالعه داستان‌های قرآنی و همچنین استفاده از اشعار حافظ، سعدی، مولانا در مناظرات موفق‌تر عمل کنند.

رئیس دانشگاه لرستان در خاتمه افزود: برای تقویت تیم‌های راه‌یافته به مرحله کشوری مناظرات دانشجویی در نظر داریم کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی را با حضور اساتید مختلف برای تیم‌های مناظره برگزار کنیم تا با ورود به بحث و خروج از بحث در مناظرات بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است در پایان این مسابقات که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان و دانشگاه‌های لرستان از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه در دانشگاه لرستان برگزار شد ۲۷ تیم، ۱۸ داور و ۱۰۸ دانشجو از دانشگاه‌های استان شرکت داشتند و براساس رأی هیئت‌ داوران تیم شهریار از دانشگاه لرستان به رتبه اول دست یافت، تیم مبین از دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز دوم شد و تیم فونیکس از دانشگاه علوم پزشکی لرستان به رتبه سوم و تیم امام موسی صدر از دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز چهارم شد که سه تیم اول، دوم و سوم به مرحله کشوری این مسابقات راه می‎یابند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091511065
  • خبرنگار : 50176