برگزاری جلسه هم‌اندیشی تهیه‌کنندگان با مدیرعامل خانه سینما

هم اندیشی نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه سینما، جلسه هم اندیشی نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما روز دوشنبه ۱۳ آذرماه در خانه سینما برگزار شد که‎ در ابتدا جلسه نمایندگان اتحادیه ضمن تبریک به علی دهکردی مدیرعامل منتخب خانه سینما به تداوم حمایت اتحادیه تهیه کنندگان از مدیرعامل و هئیت رئیسه خانه سینما مانند سالیان گذشته تاکید و اعلام کردند که حفظ اعتبار خانه سینما در هر شرایطی  برای اتحادیه تهیه کنندگان اصل غیر قابل تغییر است.

‎ از موضوعات طرح شده در این هم اندیشی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

-همفکری و رایزنی برای رفع مشکلات و اتفاقات اخیر در جریان پخش و نمایش در سینماها و مسائل درون صنفی اتحادیه تهیه کنندگان 

-درخواست نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان از هیات رئیسه خانه سینما و شورای صیانت برای برخورد جدی با افرادی که رفتار و گفتارشان باعث وهن سینما شده است.

‎- توجه جدی و موکد به وضعیت مالیاتی برای سینماگران و هنرمندان که در لایحه جدید دولت برای تصویب به مجلس ارسال شده است و دقت لازم توسط هئیت دولت در تنظیم آن صورت نپذیرفته است و به نظر میرسد دقت لازم و پیگیری توسط وزارت ارشاد برای اصلاح و ترمیم آن با کندی صورت می‌گیرد. 

‎- توجه به فعال شدن سامانه مالیاتی و سامانه مودیان مالیاتی و اهمالی که در آن به ضرر سینماداران و پخش کنندگان و تولید کنندگان در حال پیگیری است. 

‎- تصمیم برای تشکیل کارگروهی برای ملاقات با رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اول رئیس جمهور،  رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر دارایی و....

‎- تاکید اتحادیه تهیه کنندگان به تهیه پیشنویس قرارداد تیپ که یک طرف آن تهیه کنندگان هستند و آمادگی برای نشستهای تخصصی با نمایندگان صنوف برای نهایی شدن آن با مدیریت هیات رئیسه خانه سینما. 

‎- تاکید برای پیگیری اصلاح اساسنامه خانه سینما

‎- گفتگو درباره شرایط بانک فیلمنامه و تقاضا برای به روز شدن آیین نامه آن و رفع مشکلات ساختاری در فرایند ثبت طرح ها و فیلمنامه ها و ثبت و حفاظت از حقوق معنوی و مادی سینماگران در عرصه ملی و بین المللی. 

‎- پیشنهاد برگزاری جلسات گفتگو و هم اندیشی  برای جلب مشارکت حداکثری انجمن  VOD و حضور فعالانه آنها در پیشبرد اهداف صنفی خانه سینما برای بهبود وضعیت شغلی اصناف. 

‎- طرح مشکلات حقوقی ثبت خانه سینما و صنوف در سامانه وزارت ارشاد و عدم اصلاح سامانه تا این لحظه توسط وزارت ارشاد و تاکید بر لزوم اصلاح سامانه وزارت ارشاد مناسب با ساختار  حقوقی خانه سینما

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402091510918
  • خبرنگار :