علیرضا راستیار امروز، ۱۴ آذر در نشست مدیران پاسخگو با خبرنگاران در شیراز گفت: سال ۹۴ نیز ۱۲۱ نقطه حادثهخیز در فارس شناسایی شد که تاکنون ۱۱۹ نقطه رفع نقص شده و میزان اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز استان سه هزار میلیارد ریال بوده که در مصوبات سفر دوم نیز تخصیص این اعتبار پیشبینی شده است.
وی تخصیص اعتبار به این ادارهکل در سفر دوم رئیس جمهور در سه فصل را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بر این اساس، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت احداث و تکمیل راههای روستایی، سه هزار میلیارد ریال بابت نقاط حادثه خیز و چهار هزار میلیارد ریال هم برای روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی استان در پیشنویس مصوبات سفر آمده است که امیدواریم با تصویب و ابلاغ آنها بتوانیم برنامهریزی اجرایی داشته باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای فارس تاکید کرد: از ابتدای شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.
راستیار با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد نگهداری راههای استان منعقد شده است، تاکید کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز خط کشی راههای استان انجام شده است.
وی ادامه داد: به منظور مدیریت منابع، تجهیزات خط کشی توسط ادارهکل راهداری استان خریداری شد و هماینک ۹۰ درصد محورهای استان با همین دستگاه متعلق به این ادارهکل خط کشی میشود.
راستیار، در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان نیز گفت: نوسازی ناوگان در حوزه بار بر مبنای مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شد، البته از نمایندگان استان تقاضا داریم که کمک کنند که این مصوبه در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ که اکنون به مجلس آمده است و ۲ بند آن شامل نوسازی ناوگان باری و مسافری از طریق واردات، حذف شده در لایجه بودجه ۱۴۰۳ گنجانده شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای فارس اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بار استان سبب شده است که سن این ناوگان بسیار کاهش یابد اما در حوزه مسافری در استان فقط یک شرکت توانسته است ثبت سفارش واردات اتوبوس انجام دهد و اگر این اصلاحیه در لایحه بودجه انجام نشود این شرکت هم موفق نخواهد شد که ۲۷ دستگاه اتوبوس خود را وارد کند.
وی، کمبود منابع و نیروی انسانی، عدم امکان راهاندازی اداره راهداری در ۶ شهرستان تازه تاسیس فارس و مشکلاتی که در زمینه خدماترسانی به مردم ایجاد شده است و عدم نوبت کاری نیروهای راهداری با وجود کار در شرایط سخت و در سه شیفت را از جمله چالشهای موجود در این مجموعه برشمرد.
انتهای پیام