پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ تجلیل شدند

بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ تجلیل شدند.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی شامگاه ۱۴ آذر در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل با اشاره به فعالیت های دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان نیز به نحو احسن برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نظام حکمرانی علم و فناوری به دنبال توسعه کمی و کیفی اقتصاد دانش بنیان هستیم، ادامه داد: از نظر علمی نیز در سطح دنیا دارای جایگاه مطلوبی هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر تلاش برای ارتقای رتبه ایران در حوزه فناوری، گفت: باید تلاش کنیم و به قله های علمی دسترسی پیدا کنیم و مرجعیت علمی را که خواسته مقام معظم رهبری است به آن عمل کنیم.

وی تاکید کرد: باید منطبق با نیازهای جامعه پیش رویم و پژوهش ها باید نیازمحور و تقاضامحور انجام شوند.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل نیز با اشاره به تشکیل جلسات شورای سیاست گذاری و کمیته علمی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان، گفت: در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز ۵۵ نفر به عنوان پژوهشگر و فناور برتر استان تجلیل می شوند.

وی افزود: جشنواره های دانشجویی، دانش آموزی، خیرین و مدیران نیز متعاقبا برگزار خواهد شد.

یوسف عباس پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد هفته پژوهش و فناوری، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان بر عهده پارک علم و فناوری استان قرار داده شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۵۰ فناور و شرکت دانش بنیان حضور داشتند، افزود: رویدادهای مهم و مختلفی نیز در راستای تقویت زیست بوم فناوری استان در نمایشگاه برگزار شد.

عباس پور با بیان اینکه طی یک سال گذشته شاهد رشد ۵۳ درصدی شرکت های دانش بنیان در استان بودیم، ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۸ محصول دانش بنیان به نمایش گذاشته شد.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم با بیان اینکه در آموزش و پرورش به دنبال شاخص های تعلیم و تربیت هستیم، گفت: توجه به بعد آموزش، روحیه پژوهش محوری معلمان، ایجاد شور و نشاط در کلاس های درس نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه پایه پژوهش در دانشگاه ها باید در کلاس های درس مدارس پایه ریزی شود، ادامه داد: کارآفرینی و کسب و کار، ایجاد شغل شرافتمندانه، مهارت فردی، مسئولیت پذیری، آینده نگری و ایفای نقش بین المللی نیز از موارد هستند که در کانون توجه آموزش و پرورش قرار دارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402091410341
  • خبرنگار : 30058