شهردار بندرعباس:

پژوهشگران هرمزگانی خلاقیت‌شان را در نمایشگاه هفته پژوهش نشان دادند

شهردار بندرعباس گفت: پژوهشگران هرمزگانی نبوغ و خلاقیت خود را در نمایشگاه هفته پژوهش نشان دادند.

مهدی نوبانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تحقیق و پژوهش در دنیای امروزی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: دانش و تکنولوژی بشر به‌صورت مستقیم با اقدامات پژوهشی در ارتباط است و پژوهش را می‌توان محور رشد و شکوفایی دانش دانست.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، دانش و آگاهی یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه است، گفت: میزان آگاهی به اندازه مصرف اطلاعات و گستره دانایی وابسته است. به همین دلیل، دسترسی سریع و آسان به منابع معتبر علمی و پژوهشی اهمیت ویژه‌ای دارد.

شهردار بندرعباس دانستی‌های انسان را مبتنی بر دو عامل مطالعه منابع اطلاعاتی و انجام پژوهش ارزیابی و بیان کرد: اگر دانسته‌ها براساس نتایج پژوهش‌های گذشته باشد، به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهده‌ها و تحلیل‌های امروزی باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است. بنابراین می‌توان گفت منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید، حاصل فعالیت‌های پژوهشی است.

وی نمایشگاه هفته پژوهش استان هرمزگان را نمایش نبوغ، ایده و خلاقیت جوانان پژوهشگر هرمزگانی دانست و افزود: انجام پژوهش‌های بی‌نظیر توسط جوانان هرمزگان قطعا پنجره‌ای رو به دنیای علم تکنولوژی و پیشرفت کشور و منطقه باز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091409784
  • خبرنگار : 50635