جمع آوری بیش از ۳۰ میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی

دبیر شورای زکات خراسان شمالی از جمع آوری بیش از ۳۰ میلیارد تومان زکات از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مجید الهی راد در سومین جلسه شورای زکات خراسان شمالی که امروز، ۱۳ آذر ماه برگزار شد، اظهار کرد: ۹۳ درصد زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و نیازمندان و مابقی در پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است. 

وی افزود: در این استان ۵۰۰ روستا دارای اقلام زکات واجب و مستحب وجود دارد.

الهی راد ادامه داد: در حال حاضر ۹۱۵ عامل افتخاری و ۸۷ مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات همکاری دارند. 

وی بیان کرد:  ۲۴۰ جلسه شورای زکات و هفت همایش توجیهی و تبلیغ با موضوع زکات در سراسر استان برگزار شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط این دبیرخانه در استان جمع‌آوری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: زکات هر منطقه براساس اولویت بندی‌ و نیازهای همان منطقه هزینه می‌شود.

حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه بجنورد و رییس شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به جمع آوری ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط این شورا گفت: زکات هر منطقه براساس اولویت بندی‌ و نیازهای همان منطقه هزینه می‌شود.

وی افزود: مردم باید بدانند که با پرداخت زکات در واقع به خودشان کمک می‌کنند. 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: مبلغ زکات پرداخت شده توسط نیکوکاران استان نشان از دیانت، نوع دوستی مردم استان و همچنین تلاش‌های شبانه روزی امداد گران کمیته امداد و اعضای شورای زکات استان است.
 
وی بیان کرد: زکات جمع آوری شده در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان، آزادی زندانیان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پروژهای عام المنفعه هزینه شد. 

حجت الاسلام نوری گفت: باید در تبلیغات مقصد تمام کارها و فعالیت‌هایی که از طریق زکات برای نیازمندان و مردم یک منطقه محروم انجام می‌شود اطلاع رسانی شود تا هم برای مردم و هم زکات دهندگان اثرات و ثمرات پرداخت زکات در جامعه نمایان شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091309521
  • خبرنگار : 50046