فرماندار نوشهر تاکید کرد

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

فرماندار نوشهر گفت: با توجه به آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت، باید نوع نهال و درختی که در یک منطقه کاشته می‌شود با خاک و اقلیم آن منطقه همخوانی داشته باشد تا مثمر ثمر باشد.

رستم زرودی امروز ۱۱ آذر در آیین آغاز کاشت یک میلیارد درخت به صورت سراسری در کشور و به صورت منطقه‌ای در هتل پارسیان خزر چالوس برگزار شد،  با اشاره به سیاست دولت سیزدهم برای کاشت یک میلیارد اصله درخت، اظهار کرد: این طرح در یک دوره چهار ساله انجام می‌شود که قرار است ظرف این مدت یک میلیارد درخت کاشته شود.

وی به نقش موثر درختان در زندگی بشریت اشاره کرد و افزود: حیات ما به زنده بودن و سلامت منابع طبیعی وابسته است.

زرودی با تاکید براینکه از امروز تا اردیبهشت ماه روند درختکاری باید تداوم یابد تا برنامه‌های دولت در این منطقه اجرایی شود، تصریح کرد: البته باید گونه‌های مختلف و بومی برای کاشت درخت مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نوشهر با تاکید بر اینکه هر گونه درختی که در یک منطقه کاشته می‌شود باید با خاک و اقلیم منطقه همخوانی داشته باشد، افزود: اینگونه نباشد، درختانی که با منطقه شمال سازگار نیستند در آنجا کاشته و یا برعکس آن عمل شود.

زرودی با بیان اینکه از ۳۳ موضوع بحرانی تعداد ۱۹ مورد در مازندران اتفاق می‌افتد و جزء استان‌های پر حادثه هستیم، ادامه داد: سیل و رانش در مازندران به دفعات زیاد اتفاق می‌افتد و در اغلب این موارد نقش درخت به عنوان پیشگیری کننده بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت‌های انسانی منطقه از جمله دانش آموزان برای کاشت درخت کمک گرفته شود زیرا فرهنگ‌سازی کاشت درخت بسیار اهمیت دارد و این باید از مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی آغاز شود.

زرودی با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ سازی کاشت درخت، یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی مازندران-نوشهر باید از این ظرفیت استفاده بهینه کند و تکلیفی که برای کاشت درخت بر دوش ما نهاده شد، انجام گیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091107590
  • خبرنگار : 50201