مدیرکل منابع طبیعی مازندران-نوشهر مطرح کرد

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان برای کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت فرصت مناسبی جهت پای کار آوردن همه مردم بخصوص مدارس و دانش آموزان است.

مهرداد خزایی پول امروز 11 آذر در آیین آغاز کاشت یک میلیارد درخت که به صورت سراسری و در هتل پارسیان خزر برگزار شد، از این طرح به عنوان مهم‌ترین اقدام در راستای پای کار آوردن دستگاه‌های دولتی یاد کرد و افزود: نیاز است همه دانش آموزان پای کار باشند و کل مدارس به  نهالستان تبدیل شود و از آنجا توزیع نهال صورت گیرد.

وی با اشاره به آغاز پیشنهاد طرح کاشت یه میلیارد درخت به دستور رئیس جمهوری از سال گذشته، اظهار کرد: این طرح شاید به ظاهر منطقه‌ای و کشوری بود اما لفظ طرح مردمی یک میلیارد در این راستا بود تا تمام جمعیت را برای نهالکاری و درختکاری پای کار بیاورد.

خزایی پول با بیان اینکه هرساله نهالکاری و درختکاری صورت می‌گرفت اما آمار دقیقی از میزان نهالکاری در دست نبوده است، بیان کرد: در طرح کاشت یک میلیارد درخت سامانه‌هایی طرح شده که هر بذری که کشت می‌شود در این سامانه ثبت و در محلی که قرار است کاشته شود نیز ثبت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اینکه طرح کاشت درخت از سال ۱۹۹۲میلادی در کل جهان آغاز شد، افزود: جهان در حال  رسیدن به مرحله آخر زندگی خود است و کره زمین به واسطه آلاینده‌ها جایی برای نفس کشیدن ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال به واسطه تغییرات اقلیمی، سیل و آتش سوزی کشور تهدید شده و بارها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در کنوانسیونی که در کل جهان تشکیل شد نسبت به  تلاش در جهت کاهش کربن تاکید شد، تصریح کرد: درخت بهترین پالاینده است و به همین دلیل بر کاشت درخت تاکید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اینکه کشور ما ۷۶۳ میلیون تن کربن تولید دارد، گفت: کشور ما از این نظر هفتمین کشور کربن جهان است.

خزایی با اشاره به تعهد کشورهای جهان برای درختکاری، بیان کرد: کشور ما متعهد شد ظرف مدت چهار سال یک میلیارد درخت بکارد.

وی افزود: کشور ما آنقدر توانایی در تولید نهال دارد که می‌تواند نهال‌های گلدانی را در جاهای مختلف بکارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از توافق با آموزش و پرورش جهت درختکاری از مدارس و دانش آموزان خبر داد و گفت: به طور حتم فرزندان ما در مدارس بزرگترین کسانی هستند که می‌توانند در کار موفق شوند. از این رو، قرار شد همه مدارس جهت نهالکاری پای کار بیایند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091107388
  • خبرنگار : 50201