به گزارش ایسنا، محسن هرمزی با اعلام اینکه در این مطالعات، پیوستهای ترافیکی، محیط زیستی، اجتماعی و ... را داریم، افزود: در پروژه متروی پرند هم این مطالعات انجام شده که بر اساس آن، راهاندازی این خط به میزان قابل ملاحظهای در کاهش ترافیک و آلودگی هوا اثرگذار است.
وی با اشاره به نیاز ضروری شهر پرند به مترو و پیشبینی انجام حدود ۱۵ هزار سفر روزانه به عنوان یکی از دلایل و عوامل اصلی تصمیمگیری برای راهاندازی متروی پرند، اظهار کرد: توسعه مترو به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک، ایمن، سریع، راحت و در دسترس، مطالبهای عمومی است و از این رو، با توجه به آثار و نتایج فعالیت مترو، برای توسعه هر چه بیشتر ناوگان ریلی تلاش میکنیم.
هرمزی با بیان اینکه با راهاندازی متروی پرند، طول خطوط متروی تهران به ۳۰۳ کیلومتر و تعداد ایستگاههای مترو به ۱۵۵ مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته، ۴۶ کیلومتر خط و ۱۵ ایستگاه به شبکه متروی تهران اضافه شده که همه این توفیقات با حضور و حمایت رئیس جمهور اتفاق افتاده است، کما اینکه ایشان در مراسم افتتاح پروژه متروی پرند در پنجشنبه گذشته، مدیریت و کارکنان شرکت مترو و همچنین پیمانکار پروژه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را به صورت ویژه مورد تقدیر قرار دادند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برنامه چشمانداز شبکه متروی تهران، بر پایه رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خطوط در قالب ۳۳۰ ایستگاه مترو هدفگذاری شده است و علاوه بر اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر خط جدید ، ایستگاههای مترو نیز باید دو برابر شوند، اظهار کرد: بر این اساس، به سمت انجام مطالعات ۴ خط جدید، اخذ مصوبات شورای عالی ترافیک کشور و آغاز عملیات اجرایی این خطوط رفتهایم.
بنابر اعلام روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در خاتمه با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو را با حضور رئیس جمهور محترم در مهرماه شروع کردهایم و ساخت خط ۹ مترو را هم تا پایان سال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار آغاز میکنیم، خاطرنشان کرد: برای خطوط ۸ و ۱۱ مترو هم با پیمانکار، تفاهمنامه امضاء شده و عملیات اجرایی آنها نیز از سال آینده شروع خواهد شد.
انتهای پیام