هنرمند نوش‌آبادی نماینده استان اصفهان در جشنواره اقوام ایرانی

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از حضور ابوالفضل گرامی نوش‌آبادی به‌عنوان نماینده استان اصفهان در جشنواره اقوام ایرانی خبر داد.

روح‌الله قربانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گروه موسیقی سنتی به سرپرستی مجید خلیق و خوانندگی ابوالفضل گرامی نوش‌آبادی به‌عنوان نماینده قوم فارس در این جشنواره حضور داشتند.

وی افزود: برگزاری این جشنواره‌ها، آداب و رسوم و فرهنگ و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی را معرفی می‌کند که برای حفظ فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های سنتی کشور پهناور ایران مؤثر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، تأکید کرد: فرهنگ‌ها، سنت‌ها و آداب و رسوم سنتی، هویت ایرانیان است و ما باید آن را حفظ کنیم، زیرا با فراموشی آنها بخشی از هویت خود را فراموش می‌کنیم و از دست می‌دهیم.

قربانی تصریح کرد: مزیت دوم برگزاری چنین برنامه‌هایی به نوعی حفظ و پاسداشت آیین‌های سنتی اقوام مختلف ایرانی است که با برجسته کردن اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آیینی اقوام، بستر حفظ وحدت ایرانیان است.

وی گفت: به تصویر کشیدن تنوع کم‌نظیر گستره زیست‌بوم فرهنگی، شیوه زندگی و آداب و رسوم ساکنان سراسر ایران، ایجاد بستر مناسب برای نمایش ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی و گردشگری در مرزهای جغرافیایی اقوام ایرانی فرصت‌های برگزاری این جشنواره‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، گفت: کسب مقام اول در جشنواره مهر کاشان سال 1398، راهیابی به مرحله نهایی جشنواره ملی «موسیقی جوان» برخی از افتخارات ابوالفضل گرامی نوش‌آبادی هنرمند جوان و خواننده سنتی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402091107168
  • خبرنگار :