صدای زندگی از کارخانه قند یاسوج می‌آید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدای زندگی برای مردم استان و کشور از کارخانه قند یاسوج می آید و با تمام قدرت و شبانه‌روز در مدار تولید است.

«سید علی احمدزاده» روز جمعه دهم آذر ماه ۱۴۰۲ در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه قند یاسوج افزود: کارخانه قند یاسوج پس از ۶ سال سال‌ تعطیلی و راکد بودن با دستور رئیس جمهور به چرخه تولید و بیت‌المال برگشت.

وی با بیان اینکه شکر قرمز این کارخانه وارداتی است و خط اول این کارخانه با شکر قرمز فعال بود، اظهار کرد: خط دوم با چغندر فعال می‌شود که چهار هزار تن چغندر از کشاورزان کرمانشاه خریداری شده و ۶۰۰ تن از این میزان تا کنون به کارخانه منتقل و مابقی در حال انتقال هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده نیز خرید چغندر از کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار شروع می‌شود.

احمد زاده تصریح کرد: خط تولید دوم این کارخانه با چغندرقند آماده است و از فردا شنبه یازدهم آذرماه شروع بکار می کند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده که ۵۰۰ تن شکر سفید تولیدی این کارخانه که استاندارد هم هست، به زودی وارد بازار شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارخانه قند یاسوج بخش عظیمی از شکر مورد نیاز کشور را تولید می کنند و این واحد تولیدی و صنعتی در بین پنج کارخانه برتر تولید شکر کشور قرار دارد.

احمدزاده تاکید کرد: صدای زندگی برای مردم، استان و کشور از کارخانه قند یاسوج بلند است و با تمام قدرت و بصورت شبانه‌روزی در مدار تولید است.

وی اظهار کرد: قرارداد کشت ۸۰۰ هکتار چغندر با کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده است که از سال آینده برای کارخانه قند یاسوج تولید خواهند داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از سه هزار تن شکر تولیدی در انبارهای این کارخانه موجود است.

احمد زاده با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج در حال فعالیت کامل است، افزود: حدود ۱۴۰ نفر نیرو بصورت تمام وقت در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند که ۶۰ نفر نیروی جدید نیز از طریق آزمون استخدام و بکارگیری خواهند شد و تعداد اشتغالزایی مستقیم این کارخانه به ۲۰۰ نفر خواهد رسید. همچنین برای ۶۰۰ نفر، اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰تن شکر تولیدی کارخانه قند یاسوج طی روزهای اخیر به تهران ارسال شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از آقای رئیس جمهور بابت راه‌اندازی و بازگشت به چرخه تولید این کارخانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

احمدزاده اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مسئول بازگشت کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید شده بود که با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته مشکلات این کارخانه رفع و تیرماه امسال در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، بیش از ۵۲ واحد تولیدی و صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد احیا و به چرخه تولید بازگشتند که یکی از این واحدهای صنعتی کارخانه شهدناب است که سیب‌های ضایعاتی و صنعتی استان را خریداری و به خط تولید آورد.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهضت احیای واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و راکد این استان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402091006952
  • خبرنگار :