رحمت رحمتنژاد در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: گروه نظارت بر خط و سازههای فنی این اداره کل با همکاری امور نگهداری خط و ابنیه فنی (شرکت تراورس)، در جهت عملیات نگهداری و تعمیرات مستمر خود، نسبت به برچیدن دو دستگاه سوزن فرسوده و مستهلک قدیمی و اجرای ۳۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری، تسطیح، بسترسازی و همچنین مونتاژ و نصب دو دستگاه سوزن UIC۶۰ با تراورس بتنی و راهاندازی علائم الکتریکی مربوطه در کمترین زمان ممکن اقدام کرده است.
وی اضافه کرد: اجرای بالاست ریزی و زیرکوبی سوزن و خطوط رابط طرفین نیز، از جمله فعالیتهای تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه چمسنگر بوده است.
مدیرکل راه آهن لرستان به مزایای استفاده از سوزن با تراورس بتونی اشاره کرد و ادامه داد: پایداری و استحکام بیشتر سوزن، افزایش ایمنی سیرقطارها، هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر، سهولت در سیر وسائل نقلیه، عمر طولانی و کاهش مصرف سوخت وسائل نقلیه ریلی به دلیل نیاز نداشتن به کاهش سرعت عبوری در هنگام رسیدن به سوزنها و... از جمله این مزایاست.
رحمت نژاد ضمن قدردانی از تلاش و جدیت همه همکاران در این حوزه، یادآورشد: پروژه نصب و جایگزینی سوزنهای سنگین با تراورس بتنی به جای سوزنهای سبک قدیمی با تراورس چوبی در ایستگاههای راهآهن لرستان کماکان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام