علی جدی در نشستی خبری که امروز (چهارشنبه، هشتم آذر ماه) برگزار شد، درباره وضعیت فرودگاه بجنورد گفت: قبلا کوه باباموسی را برای ساخت این فرودگاه تراشیدند. حتی تجهیزاتی خریدند، طول باند را افزایش دادند و زمینهایی را به فرودگاه اضافه کردند؛ اما مشکل این فرودگاه حل نشد. باید به دور از تعصب و نگاههای مختلف، به فکر حل مشکل فرودگاه برای توسعه استان باشیم.
وی ادامه داد: من نمیگویم فرودگاه بجنورد باید تعطیل شود؛ اما ضرورت وجود فرودگاه دوم احساس میشود. کارشناسان باید نظر تخصصی خود را در اینباره بدهند که در چه نقطهای از استان میتوان فرودگاه دوم را ساخت که ضمن نزدیکی به مرکز استان برای پشتیبانی از آن، بتوان از ظرفیتش برای توسعه استان بهره برد و به نیازهای مردم نیز پاسخ داده شود.
این نماینده مجلس اظهار کرد: اکنون شاهدیم که پروازها در بسیاری از مواقع لغو میشود. به دنبال آن، برنامه حضور وزرا و مسؤولان ملی در استان تحت تاثیر قرار میگیرد. گاهی پروازها در مشهد به زمین مینشینند و طی کردن فاصله زیاد با مرکز استان، از حوصله مسافران خارج است. همچنین هواپیماها به دلیل محدودیتها گاهی نیمهخالی پرواز میکنند. همه اینها از مشکلات فرودگاه است.
نماینده مردم شیروان در مجلس بیان کرد: مطرح کردن مسیر ریلی نقاب - جوین - اسفراین - شیروان - بجنورد در طرح خط ریلی استان بود و نتیجه آن، این شد که اجرای خط ریلی مشهد - بجنورد - گرگان شل شود.
جدی گفت: یکی از دلایل اشتباه بودن این اقدام، این است که صعبالعبور بودن این مسیر، زمان بسیار زیادی میبرد. ضمن اینکه خط ریلی اسفراین - بجنورد به دلیل شیب زیادی که مسیر دارد، اصلا قابلیت اجرا ندارد.
او افزود: در حوزه راه، پروژه جاجرم - سنخواست - میامی در اولویت قرار گرفت، درحالی که باید پروژه جاجرم - بجنورد در اولویت قرار میگرفت. انجام نشدن این کار سبب دور زدن بجنورد بهعنوان مرکز استان شد و در صورت اجرا، مشکلات بیشتری از استان و مردم را برطرف میکرد.
انتهای پیام