استاندار گیلان:

بدنه مدیریتی را جوان سازی کنیم

استاندار گیلان اضافه کرد: باید بدنه مدیریتی و اجرایی کشور را جوان سازی کنیم و از ظرفیت جوانان نخبه به درستی استفاده شود.

اسدالله عباسی امروز، ۸ آذرماه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان گیلان، کشاورزی، محیط زیست، پسماند، ناترازی انرژی، محیط زیست و راه را جزو اولویت های استان دانست و اظهار کرد: دستگاه های اجرایی ظرفیت ها و نارسایی های موجود را حول این ۶ محور احصا کنند.

وی حمل و نقل دریایی را یکی از مزیت های گیلان دانست و افزود: با کاهش سطح آب دریا مواجه هستیم و مشکلاتی در بنادر ما ایجاد شده لذا مسائل مرتبط با لنگرگاه و فرسودگی ماشین آلات در دستور کار قرار گیرد تا شاهد خسارت های مادی و معنوی نباشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی دریا برای تولید برق، تصریح کرد: دریا یک ظرفیت است و دنیا در حال بهره برداری از انرژی ناشی از امواج است.

عباسی با اشاره به فرسودگی شبکه های انتقال آب و برق، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت و رفع فرسودگی شبکه و... در حوزه آب و انرژی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای آب و برق در استان باید اصلاح شود، گفت: مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی موجب شده هزینه تولید برنج افزایش یابد و لذا از موسسه تحقیقات برنج انتظار داریم در حوزه کاهش مصرف آب برای این محصول برنامه های لازم را در دستور کار قرار دهد.

استاندار گیلان بر استفاده بهینه از ظرفیت منابع آبی و آب بندان های استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: سد سفیدرود در گذشته پر آب بود، اما اکنون شاهد احداث سدهای متعدد در حوزه آبریز سد سفیدرود هستیم که موجب کاهش ذخیره آب شده است.

وی فرسودگی ماشین آلات شالیکوبی را مهمترین عامل در افزایش ضایعات برنج دانست و متذکر شد: افزایش بهره وری تولید برنج نیازمند آسیب شناسی است.

عباسی افزایش بهره وری را موجب ایجاد زنجیره ارزش دانست و بیان کرد: در حوزه کشاورزی و محیط زیست با محوریت سازمان صمت و اداره کل استاندارد به دنبال ارتقای بهره وری هستیم.

وی در پایان، خواستار به کارگیری جوانان نخبه در دستگاه های اجرایی شد و اضافه کرد: باید بدنه مدیریتی و اجرایی کشور را جوان سازی کنیم و از ظرفیت جوانان نخبه به درستی استفاده شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402090805867
  • خبرنگار : 50040