رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

فرهنگ‌سازی مصرف آب، زندگی بهتری را برای آیندگان رقم خواهد زد

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: اگر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه منابع آبی در جامعه صورت گیرد شاهد زندگی بهتری در زمان حال و رقم زدن شرایطی مطلوب برای آیندگان خواهیم بود.

فرشاد پیله‌چی در چهاردهمین اختتامیه طرح ملی داناب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب که امروز ۸ آذر ۱۴۰۲ با همکاری جهاد دانشگاهی، شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به بحران کم‌آبی و چالش‌هایی که در این راستا وجود دارد طرح داناب، به عنوان یک طرح ملی و دانش‌آموزی از ۱۴ سال پیش برای نجات آب توسط آینده‌سازان برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه این طرح در سال‌های گذشته هم در استان قزوین به مرحله اجرا رسیده بود، افزود: خوشبختانه در سال جاری نیز شاهد استقبال بیشتری از سوی دانش‌آموزان برای شرکت در این طرح بودیم که این موضوع نشان‌دهنده حرکت صحیح در رسیدن به اهداف‌ است.

رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه بهترین راه نجات آب فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه است، خاطرنشان کرد: امروزه در تمامی نقاط کشور با مشکل کمبود آب دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که لازم است این مشکل ریشه‌یابی شود تا فضاسازی فرهنگی برای مصرف بهینه آب نیز رقم بخورد.

پیله‌چی گفت: طرح داناب طرحی ویژه است تا موضوع بحران آب در جامعه جدی گرفته شود و همگان بدانند آب موضوع مهمی است که باید نحوه مصرف آن فرهنگ‌سازی شود؛ اگر این فرهنگ‌سازی صورت گیرد شاهد زندگی بهتری در زمان حال و رقم زدن شرایطی مطلوب برای آیندگان خواهیم بود.

مسائل حوزه آب باید بیشتر مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد

در ادامه این برنامه ساسان شهری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین، اظهار کرد: ۲ موضوع آموزش و پرورش کلید واژه‌هایی مهم هستند که اگر هر یک از این ۲ مورد غفلت قرار گیرند از هدف این دستگاه دور خواهیم شد.

وی افزود: مشارکت ۳ دستگاه آموزش پرورش، اداره آب و جهاد دانشگاهی در برگزاری این طرح نشان از یک اقدام خوب در راستای آموزش عملی مصرف بهینه آب است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: طی بررسی و مطالعات لازم درباره ویژگی‌های دانش‌آموزان مقاطع مختلف، این طرح برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول برگزار شد تا بتوانیم اهداف لازم را در حوزه مصرف آب عملیاتی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل کمی و کیفی حوزه آب باید بیشتر مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد تا بتوانیم به صورت خلاقانه طرح نجات آب را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402090805840
  • خبرنگار : 50553