درخواست جنجالی بن گویر علیه برخی بازیکنان خارجی فوتبال رژیم صهیونیستی

وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اقدامی جنجالی خواستار سلب تابعیت از ورزشکارانی شد که از همراهی با دیگر ورزشکاران در رابطه با پرونده آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه خودداری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اقدامی خواستار سلب تابعیت و لغو مجوز فعالیت فوتبالیست‌های خارجی فعال در لیک این رژیم به دلیل خودداری از حمل پلاکاردهایی با درخواست آزادی اسرای صهیونیست در غزه شد.

این درخواست بن گویر پس از آن مطرح شد که «دانیل سوندگرن»، مدافع سوئدی و چهار بازیکن خارجی دیگر در آخرین بازی تیم فوتبال «مکابی حیفا» از برافراشتن یک بنر در ابتدای مسابقه خودداری کردند که در آن به زبان انگلیسی درخواستی برای آزادی اسرای صهیونیست دربند مقاومت نوشته شده بود.

تایمز در این باره نوشت: بیشتر این بازیکنان خارجی دارای مجوز فعالیت در اسرائیل هستند نه تابعیت.

این درخواست بن گویر با مخالفت «موشه اربیل» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی مواجه شد و وی خطاب به بن گویر نوشت: نباید تابعیت یک فرد را به دلیل حمل نکردن یک بنر و یا پلاکارد سلب کرد، من توصیه می‌کنم که به وظیفه حفظ امنیت اسرائیل عمل کنیم.

رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامگاه دوشنبه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید دو روزه آتش‌بس توافق کردند که امروز درصورت عدم تمدید به پایان خواهد رسید.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090805608
  • خبرنگار : 71610