ثبت حدود ۱۲میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در ۸ ماهه گذشته از ثبت  حدود ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

منصور نجفقلی‌ زاده در بازدید از سامانه هوشمند محور سرچم گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱میلیون و۴۲۷ هزار و ۴۱۱ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده بود، افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم.


 به گزارش ایسنا،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل،  وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۶ میلیون و۶۱ هزار و۶۳۴ تردد در مبادی ورودی و ۵ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۵۳ تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۷۸۰ تردد در مبادی ورودی ثبت شده بود در ۸ ماهه گذشته افزایش ۴ ونیم درصدی را نشان می‌دهد.


نجفقلی‌زاده ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل ۵ میلیون و۶۲۸ هزار و ۶۳۱ تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده بود که در ۸ ماهه گذشته ۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.


معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل محورهای اردبیل-آستارا وبالعکس،اردبیل-نیر وبالعکس و اردبیل-مغان بالعکس را جزوه محورهای پرتردد استان برشمرد و تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته ۹ میلیون و۹۷۰ هزار و ۵۶۶ تردد در محور اردبیل- آستارا و بالعکس، ۸ میلیون و۸۷۲ هزار و۴۷۶ تردد در محور اردبیل-نیر وبالعکس و ۶میلیون و۶۰۹ هزار و۴۴۹ تردد نیز در محور اردبیل-مغان و بالعکس ثبت شده است.


نجفقلی‌زاده در مدت یاد شده از ثبت ۸ میلیون و۳۷۷ هزار و۸۱۲ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: این میزان ۱۰ درصد از کل تردد استان را شامل می شود.
وی محور بران –سه راهی سربند، گرمی-بیله سوار و محور مشگین شهر- کنگرلو را دارای بیشترین تردد تخلف سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: در ۸ ماهه گذشته ۲۷۸ هزار و۳۸۶ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران-سه راهی سربند،۲۲۶ هزار و۷۱۳ تردد در محور گرمی-بیله سوار و ۲۱۸ هزار و ۶۸۶ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور مشگین شهر-کنگرلو ثبت شده است.


معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل میانگین سرعت استان را ۷۲ کیلومتر دانست و بیان کرد: رانندگان برای حفظ جان خود و سایر مترددین درجاده ضمن رعایت سرعت و سبقت باید به علائم راهور در جاده نیز توجه کنند.

 
نجفقلی‌زاده فعالیت ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری را در محورهای استان اردبیل یادآور شد و از مردم خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.
 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090705139
  • خبرنگار :