رفع چالش کم‌آبی صنایع سمنان با بهره‌برداری از پساب‌های شهری

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان از آن به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی در صنایع استان نام برد و گفت: رفع این چالش مستلزم ایجاد زیرساخت لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت پساب‌های شهری است.

محمدجعفر عبداللهی امروز (سه‌شنبه، هفتم آذر ماه) در دیدار با رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن مدیران صنایع و معادن استان، اظهار کرد: موضوع کمبود منابع آب، چالش کشوری است و با مدیریت صحیح و راه‌اندازی و بهره‌برداری از پساب و راهکارهای مناسب دیگر، جایگزین مطلوب را شناسایی و برای این مسأله حیاتی چاره‌اندیشی شود.


او حمایت از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی را وظیفه حاکمیت دانست و با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران در جامعه، ادامه داد: اهرم محرک رونق اقتصادی در دستان فعالان عرصه تولید و اشتغال است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به وظایف متقابل مردم و حاکمیت اشاره و بیان کرد: حکومت مکلّف است در قبال شهروندان سه اصل برقراری امنیت، اجرای عدالت و تأمین رفاه و آرامش را فراهم کند. حفظ و برقراری امنیت و اجرای عدالت از سوی حاکمیت انجام می‌شود، اما بسط و گسترش رفاه و آرامش به همت و تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان اقتصادی به‌دست می‌آید.

وی افزود: مردم برای امرار معاش و کسب روزی نیاز به حضور در فعالیت‌های اقتصادی دارند و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، نقش فعال و موثری را در این حوزه ایفا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: حاکمیت در قبال رفع قانونی مشکلات فعالان اقتصادی مسؤول است و باید برای پیشبرد اهداف عالی جامعه، درصدد افزایش توان و ظرفیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقتصادی باشد.

او گفت: مدیران استان سمنان نباید از همراهی پرشور و دلسوزانه نخبگان اقتصادی و سرمایه‌گذاران عرصه تولید و اشخاصی که در راستای رفاه حال مردم یار صدیق حاکمیت هستند، غافل شوند، بلکه باید در چارچوب قانون، موانع تولید را حذف و رونق اشتغال و کارآفرینی را فراهم کنند.

عبداللهی افزود: دستگاه قضایی استان سمنان با تمام توان حامی قانونی و حلقه وصل زنجیره ارتباط فعالان اقتصادی با مدیران اجرایی خواهد ماند تا مطالبات به‌صورت قانونی و در بهترین زمان ممکن برآورده شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402090704643
  • خبرنگار :