سعید جاودان سیرت در نشست تخصیص پزشکان افزود: اگر به آمار مراجعین هم استانی به سایر استانها نگاهی بیندازیم نیاز ضروری و اساسی به حضور متخصص و فوق تخصص احساس می شود.
وی اظهارکرد: نیاز ما به متخصصین به خصوص در رشته های مختلف زنان، حراجی، چشم پزشکی و بیهوشی محرز است لذا حضور شما متخصصین عزیز به استان را گرامی و از انتخاب این استان، صمیمانه قدردانی می کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از جمله استان هایی هستم که علیرغم پتانسیل های بسیار، در حوزه بهداشت و درمان نیازمند کار و انرژی بیشتری هستیم.
جاودان سیرت تصریح کرد: عمدتا متخصصین باید در بیمارستان ها مستقر باشند که این پزشکان در شهرستان های بویراحمد، گچساران، باشت و دهدشت مستقر و برای شهرستان بهمئی نیز تعدادی متخصص در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: سایر شهرستان هایی مانند چرام و لنده که فاقد بیمارستان هستند نیز به صورت چند روز در هفته پزشک در مراکز درمانی آنها مستقر و خدمات تخصصی را به مردم ارائه می نمایند.
محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه گفت: ۳۵۰ متخصص و فوق تخصص در کهگیلویه و بویراحمد به مردم ارائه خدمت می کنند که در سالجاری نیز ۴۴ متخصص به مجموع متخصیین استان افزوده شده است و نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته ایم.
وی با بیان اینکه در سالجاری در همه رشته ها متخصص پذیرش شده است، افزود: امسال در یک ابتکار به پزشکانی که مایل به حضور در شهرستان های محروم تر باشند امتیاز ویژه تعلق خواهد گرفت.
شهامت با اشاره به اینکه خوشبختانه ماندگاری و مقیمی پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد نرخ بالایی دارد، اظهار کرد: برای پزشکان متخصصی که مایل به راه اندازی مطب در شهرستان های محرومی چون بهمئی و باشت باشند نیز مجوز صادر خواهد شد.
همچنین سجاد قادری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دو هزار و ۴۰۰ دانشجو و ۲۱۹ عضو هیئت علمی دارای ۱۷ استاد تمام، ۳۷ دانشیار است.
وی افزود: امید است این مجموعه آموزشی با توجه به امکانات، زیر ساخت ها و بیمارستان های آموزشی و درمانی که دارد با حضور شما عزیزان ارتقاء یابد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، نشست تخصیص پزشکان با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین و جمعی از مدیران برگزار شد.
انتهای پیام