به گزارش ایسنا به نقل از سایت تلینا، برای انتخاب بهترین مراکز تلفن ابری ایران پیش از هر چیز باید نیازهایتان را مشخص کنید. باید بدانید که دقیقا چرا مرکز تلفن ابری میخواهید و چه توقعی از این سیستم ارتباطی دارید. سرویسهای تلفنی ابری امکانات متعددی دارند و با توجه به کمتر یا بیشتر بودن این امکانات و مدت زمان استفاده از این سرویس قیمت نیز تغییر میکند.
برای انتخاب بهترین مراکز تلفن اینترنتی ایران ابتدا ویژگیها را بهخوبی بشناسید، نیازهایتان را روی کاغذ بیاورید و در نهایت انتخاب هوشمندانهای داشته باشید. در ادامه با ۶ نکته مهم به شما میگوییم که چطور میتوانید بهترین و هوشمندانهترین انتخابها را از میان شرکتهایی مثل: تلینا، هایفون، جتکال، انارتل و... داشته باشید. در انتهای این محتوا یک فرم چکلیست PDF وجود دارند که میتوانید با دانلود آن برای بررسی دقیقتر بهترین شرکت استفاده کنید.
۱) مشخصکردن شرح نیاز
پیش از هر چیز این سوال را از خودتان بپرسید: «چرا به مرکز تلفن ابری نیاز دارید؟» پاسخ شفاف به این سوال کمک میکند تا بتوانید بهترین مرکز تلفن ابری را برای کسبوکارتان انتخاب کنید. این شرح نیاز را میتوانید در اختیار مشاوران شرکت منتخب قرار دهید و با توجه به نیازتان مشاروه تخصصی بگیرید.
بهعنوان مثال این موارد را در شرح نیازتان مشخص کنید:
- چرا مرکز تلفن ابری میخواهید؟
- آیا مرکز تلفن محلی (نسخه نصبی) گزینه بهتری نیست؟
- به کدام ویژگیها نیاز بیشتری دارید؟
- آیا میخواهید سرویس تلفنتان را به CRM متصل کنید؟
آیا همیشه در دفترکارتان هستید یا خیر؟
این ۵ سوال صرفا چند نمونه بودند که بدانید نوشتن شرح نیاز چگونه است. بنابراین در قدم اول «شرح نیازتان را بنویسید»
۲) تحقیق و مقایسه
حالا که شرح نیازتان را نوشتید نوبت به مرحله تحقیق و بررسی میرسد. کافیست در گوگل کلمه «مرکز تلفن ابری» را سرچ کنید تا لیستی از بهترین شرکتهای ارائهدهنده مرکز تلفن اینترنتی را پیدا کنید. شرکتهای تلینا، انارتل، هایفون و جتکال از بهترین شرکتهای ارائهدهنده مرکز تلفن ابری هستند. اما کدام یک مناسب کسبوکار شما هستند؟ پیشنهاد میکنیم ۴ یا ۵ شرکت را انتخاب کنید و در نهایت با چکلیستی که در انتهای این محتوا است هر کدام را بررسی و مقایسه کنید.
۳) قیمت و هزینههای جانبی
قیمت مرکز تلفن ابری یک فاکتور مهم برای انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری در ایران است. با توجه به هزینههای بالای کسبوکارها قیمت و هزینههای جانبی یک سرویس ارتباطی قطعا بسیار حائز اهمیت است. قیمت نباید تنها فاکتور انتخابی شما باشد. هزینه راهاندازی، پشتیبانی و توسعه از جمله هزینههای جانبی یک مرکز تلفن ابری است. سرویسهای ابری بهشکل SaaS کار میکنند؛ در واقع شما سرویس در ازای تهیه اشتراک دورهای به شما داده میشود.
مرکز تلفن ابری نیز به همین شکل است. شما میتوانید بهشکل ماهیانه، فصلی یا سالیانه از این سرویس استفاده کنید. بنابراین با استفاده از چکلیست میتوانید هزینه دورهای، هزینههای جانبی و هزینه پشتیبانی را یادداشت کنید. لازم به ذکر است که معمولا سرویسهای ابری نیازی به پرداخت هزینه پشتیبانی ندارند.
۴) امکانات
مراکز تلفن ابری هر کدام یکسری امکانات متداول مثل تلفن گویا، صف انتظار تماس، صندوق صوتی، ضبط مکالمه و... دارند. برخی امکان ارتباط با انواع نرمافزار درونسازمانی مثل CRM را دارند، برخی سیستم نظرسنجی پیشرفته دارند و برخی از سیستم امنیتی پیشرفتهای استفاده میکنند. امکانات سرویس مهمترین نکتهای است که شما میتوانید برای انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری در لیست بررسیهایتان داشته باشید. همیشه امکانات بیشتر دلیل بر بهتر بودن نیست، حواستان به شرخ نیازتان باشد تا بتوانید سرویس مناسب خودتان را انتخاب کنید.
۵) کیفیت خدمات
کیفیت و پایداری مرکز تلفن اینترنتی بسیار موضوع مهمی در انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری است. ارتباط تلفنی در اکثر کسبوکارها قلب تپنده است و نباید حتی یک لحظه این قلب تپنده از کار بایستد. پیش از هر چیز بدانید که بخش زیادی از کیفیت مرکز تلفن ابری رابطه مستقیم با کیفیت اینترنت شما دارد؛ اما این همه ماجرا نیست. زیرساخت و فناوری که در مرکز تلفن ابری استفاده شده است باید بهنحوی باشد که کمترین اختلال و قطعی را داشته باشید.
مسلما شما نمیتوانید این موضوع را بررسی کنید؛ یکی از روشهای بررسی کیفیت خدمات، بررسی نظر مشتریان یک ارائهدهنده است. بهعنوان مثال داستان مشتریان، نظر مشتریان و گواهی حسن انجام کار از جمله مستنداتی هستند که برای بررسی کیفیت و نظر مشتریان میتوانید بررسی کنید. دموی رایگان از دیگر مواردی است که به شما کمک میکند تا کیفیت خدمات یک شرکت ارائهکننده مرکز تلفن ابری را ارزیابی کنید.
۶) شرایط پشتیبانی
اهمیت پشتیبانی سرویس تلفن ابری نیز بسیار زیاد است. مطمئن شوید که شرکت انتخابی دارای پشتیبانی قوی و در دسترسی باشد. معمولا شرکتهای ارائهکننده مرکز تلفن ابری از یک یا چند روش مثل تماس تلفنی، ایمیل، تیکت و پشتیبانی حضوری برای ارائه خدمات پشتیبانی استفاده میکنند. معدود شرکتهایی نیز هستند که پشتیبانی خارج از ساعت کاری و شبانهروزی دارند.
چکلیست (PDF) بررسی بهترین مرکز تلفن اینترنتی ایران
با استفاده از این چکلیست میتوانید بهترین مرکز تلفن ابری متناسب با کسبوکارتان را انتخاب کنید. برای استفاده بهتر از این فایل ابتدا باید هر ۶ نکته را کامل مطالعه کنید و بعد از پیدا کردن ۵ شرکت نام آنها را در این فرم بنویسید و هر کدام را براساس این ۶ نکته بررسی کنید و نظرتان را جلوی هر کدام یادداشت کنید و درنهایت براساس یادداشتهایتان بهترین شرکت را انتخاب کنید. برای دانلود این فایل روی «دانلود چکلیست بهترین مرکز تلفن ابری» کلیک کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی