رضا صادقی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران با هدف ورود اصناف و بازاریان به حوزه صادرات، در نظر دارد با راهاندازی یک پایانه صادراتی و ارائه آموزشهای لازم در قالب این پایانه، بستری برای رشد اقتصادی در کشور را فراهم کند.
وی یکی از اهداف مهم کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران را راهاندازی و ایجاد یک پایانه یا سامانه صادراتی و ارائه آموزشهای لازم در حوزه واردات و صادرات به جامعه هدف یاد کرد و گفت: اصناف و بازاریان برای توسعه و رشد فعالیتهای خود باید با مباحث و موضوعات حوزه صادرات و واردات آشنایی داشته باشند و بتوانند با مراجعه به اتاق اصناف، آموزشهای لازم در این حوزه را کسب کنند.
صادقی نبود یا کمبود دادههای آماری را از ظرفیت اصناف در کشور از جمله ضعفهای اتاق اصناف اشاره کرد و یادآور شد: وجود اطلاعات و دادههای آماری از تقاضای موجود در بازار موجب میشود تا بتوانیم بازارهای هدف را به خوبی شناسایی و پایش کنیم و برای تقویت بخش صادرات و واردات اصناف، در مسیر درست گام برداریم. که لازمه تحقق این هدف وجود یک پایانه صاداتی در اتاق اصناف ایران است.
رییس اتاق اصناف شهرستان بابل افزود: به عبارت دیگر، ما میتوانیم با شناسایی فرصتهای موجود، مانعی در مقابل تهدیدها ایجاد کنیم.
این مسئول عدم توجه به حوزه صادرات و واردات در اتاق اصناف را یک تهدید دانست و خاطرنشان کرد: کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران حلقه اتصال تولیدکننده با صادرکننده خواهد بود، زمانی که تولید در کشور رشد پیدا کند؛ صادرات نیز افزایش یافته و یکی از ابزارهای مهار تورم خواهد بود.
صادقی همکاری هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران را برای جمعآوری یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل لازم دانست و ادامه داد: تمام ۱۶۶ نماینده اتاق اصناف، خود را به نوعی عضو همه کمیسیونها بدانند و برای حل چالشهای یکدیگر دغدغه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان حوزه کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: نخبگان ظرفیتهای بالقوهای هستند که تاکنون از توانمندیهای آنها در بخش اصناف بهرهبرداری نشده است. معتقدم که در کشور، کاسبان نخبهای وجود دارند که چه بسا از کارگروهها و کمیسیونهای اتاق اصناف نیز میتوانند موثرتر عمل کنند.
رییس اتاق اصناف شهرستان بابل بیان کرد: اهمیت نگاه تخصصی به محصولات صنفی در راستای تحقق اهداف صادراتی اصناف است و این نگاه تخصصی از ملزومات ایجاد بستر رقابتی در بازار خواهد بود که با شناسایی نقاط قوت و ضعف، تجزیه و تحلیل بازار امکانپذیر میشود.
انتهای پیام