در دوره آموزشی ویژه فرمانداران مطرح شد

تاکید رئیس ستاد انتخابات کشور بر توجه به اقتضائات محلی

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور بر اهمیت مشارکت مردم و در نظرگرفتن اقتضائات خاص هر شهر توسط فرمانداران در برنامه‌­ریزی اجرایی انتخابات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، دوره آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران، با حضور سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات کشور و جمعی از فرمانداران در وزارت کشور تشکیل شد.

شاهچراغی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه هیات­‌های نظارت در انتخابات، پیچیدگی­‌های امور اجرایی انتخابات را در حوزه­‌های مختلف یادآور شد.

وی بر تامین سخت‌­افزاری و امکانات اجرای انتخابات تاکید کرد و افزود لازم است مسئولان اجرای انتخابات، منتظر تامین همه امکانات نباشند و با پیش­‌بینی مسایل، از هم­ اکنون آمادگی­‌های لازم را با استفاده از ظرفیت های محلی فراهم سازند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در امر مشارکت تاکید کرد باید همه ظرفیت‌­های شهرستان‌ها شناخته شود و اقتضائات هریک از آنها برای نیل به انتخابات مطلوب مد نظر قرار گیرد.

آمادگی برای آموزش

عبدالرحیم پدرام رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش هم در این نشست با اشاره به تجربه خوب نظام جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات متعدد، اظهار کرد: این تجربه شرط لازم است اما کافی نیست.

وی افزود: تصور اینکه انتخابات جدید دارای همان نظام مسائل انتخابات گذشته باشد، درست نیست. تغییر و تحولی که در عرصه­‌های فناوری رخ داده را باید متغیر مهمی در انتخابات پیش رو بدانیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با تاکید بر برنامه ریزی متناسب با اقتضائات جدید و نه صرفا تجربیات گذشته، برای ارائه آموزش‌­های مورد نیاز توسط مرکز، اعلام آمادگی کرد.

در این نشست که صبح و بعد از ظهر برگزار شد، مسئولان کمیته های امنیتی، اطلاع رسانی، فناوری و حراست هم به ارائه مسایل مربوطه پرداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402090201287
  • خبرنگار :