چهل‌وهشتمین روز از عملیات طوفان الاقصی

حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه و نبرد رزمندگان فلسطینی با اشغالگران

در حالی که جنگ علیه نوار غزه وارد چهل‌وهشتمین روز خود شده و توافقی نیز در خصوص آتش‌بس موقت میان دو طرف حاصل شد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز پنجشنبه حملات شدیدی را علیه مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که طبق برخی برآوردها بیش از ۲۰۰ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشتند.

به گزارش ایسنا، در حملات گسترده شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز پنج‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال، جنوب و مرکز نوار غزه که در جنوب این باریکه شدت بیشتری داشت، ده‌ها شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر مناطق مختلف بیت لاهیا در شمال نوار غزه تا رفح در جنوب آن را هدف قرار داده و همزمان تعداد زیادی بمب نوری در آسمان شمال غزه شلیک شدند.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد ۱۱ خودرو نظامی رژیم صهیونیستی را در غزه هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس هم اعلام کرد محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «حولیت» را با موشک کوتاه‌برد «رجوم» هدف قرار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک از حمله به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در استان دیروالزور سوریه با چهار فروند موشک خبر داد.

شامگاه چهارشنبه جنگنده‌های صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در بیت لاهیا را هدف قرار دادند که در نتیجه آن خانه‌های خانواده‌های الدواوسه، شاهین، العزامی، سرداح، الکرد، العالول، السکنی، الهرش و شلحه ویران شدند.

به گفته منابع محلی، از عصر چهارشنبه حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی شهر خان‌یونس ادامه دارد و در آخرین حمله سه منزل مسکونی در بنی سهیلا در شرق این شهر هدف قرار گرفت که در نتیجه آن پیکر یک شهید و نیز یک کودک زخمی به بیمارستان «ناصر» انتقال یافت و به دلیل استمرار حملات هوایی، امکان امدادرسانی و حرکت آمبولانس‌ها به محل حمله وجود نداشته و ده‌ها شهروند فلسطینی زیر آوار ماندند.

خبرگزاری شهاب از شهادت ۶ نفر از جمله سه کودک در حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه «الشعوت» در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

«مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: آنچه در غزه رخ داد، یک کشتار کامل و بدترین اتفاق بود.

در تحولی دیگر، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد نیروهای حزب‌الله محل تجمع نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی در پایگاه‌های «الضهیره» و «جل العام» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و تلفاتی را به دشمن وارد کردند. حزب‌الله همچنین از حمله به پایگاه «برکه ریشا» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز شلیک موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت شهرک «شلومی» و «بتزیت» در الجلیل غربی و وارد آمدن خساراتی به این شهرک خبر دادند.

مقاومت لبنان همچنین از شلیک چندین موشک به منطقه اشغالی «الجلیل» خبر داد. در این رابطه رسانه های رژیم صهیونیستی نیز از شلیک دستکم ۶ موشک از لبنان به الجلیل خبر دادند.

حزب الله لبنان در ادامه عملیات گسترده امروز خود علیه پایگاه‌ها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد مواضع دشمن صهیونیستی در اطراف پایگاه المرج را با تسلیحات مناسب هدف مستقیم قرار داد.

رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند مدیر بیمارستان الشفا غزه توسط نظامیان این رژیم بازداشت و برای انجام تحقیقات به شین‌بت و دایره اطلاعات نظامی اسرائیل منتقل شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد مدیر بیمارستان الشفا غزه را به اسارت درآورده و او اکنون تحت بازجویی شاباک است.

پیش از این وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که در پی این اقدام، هماهنگی خود با سازمان جهانی بهداشت در خصوص انتقال زخمی ها و کادر درمان حاضر در بیمارستان الشفا تا اطلاع ثانوی به شکل کامل متوقف می‌کند.

رژیم صهیونیستی چند روز قبل و به بهانه وجود تونل‌ها و مقرهای نظامی مقاومت فلسطین به این بیمارستان حمله کرد اما نتوانست ادعاهای خود را اثبات کند.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه از داخل ساختمان بیمارستان اندونزی به شبکه خبری الجزیره گفت: اشغالگران به ما اعلام کردند تا چهار ساعت دیگر باید بیمارستان را تخلیه کنیم.

او افزود: روز گذشته ۴۵۰ بیمار بیمارستان را ترک کردند و حدود ۲۰۰ بیمار باقی مانده‌اند. ما با هر آمبولانس ۶ یا هفت بیمار را جابه‌جا می کنیم.

اشغالگران صهیونیست همچنین اطراف بیمارستان العوده و اطراف بازار اردوگاه النصیرات در نوار غزه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا، بیت حانون و جبالیا در شمال نوار غزه را نیز هدف قرار دادند، در جبالیا یک منطقه مسکونی به شکل کامل هدف قرار گرفت که در نتیجه ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در مناطق مختلف شهر غزه به حملات خود علیه محله‌های مسکونی ادامه می‌دهد و به سمت هر کسی که در منطقه حرکت کند، شلیک می‌کند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد، در حملات پیاپی جنگنده‌های این رژیم اشغالگر به شهر دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه و تخریب منزل خانواده ابوالروس، چهار عضو این خانواده به شهادت رسیده و چند تن دیگر از آنها زخمی شدند.

خبرگزاری وفا همچنین گزارش داد، در حمله توپخانه‌ای اشغالگران به یک آپارتمان در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز چند فلسطینی شهید و زخمی شدند.

علاوه بر این‌، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند منزل مسکونی در محله شیخ رضوان شهر غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن ده‌ها فلسطینی دیگر شهید و زخمی شدند.

مناطق جنوب نوار غزه طی ساعات گذشته هدف حملات هوایی شدید رژیم اشغالگر قرار گرفت و همزمان مناطق شرقی شهر خان‌یونس زیر آتش توپخانه این رژیم بود.

خبرگزاری وفا فلسطین اعلام کرد که «محمد عیاش» عکاس خبری به همراه ۲۰ نفر دیگر در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزلش در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

با شهادت این عکاس خبری، تعداد کل خبرنگارانی که از ابتدای حملات به غزه به شهادت رسیدند، به ۶۳ نفرافزایش یافت.

به گفته شاهدان عینی، زمین‌های کشاورزی واقع در غرب و شمال استان خان یونس هدف حملات هوایی قرار گرفته و حملات توپخانه‌ای این رژیم در مناطق شرقی این استان ادامه دارد.

این منابع افزودند، ماشین جنگ دشمن آتش گسترده و شدیدی را علیه جنوب غرب خان یونس و در منطقه القراره در شرق این شهر گشود.

منابع یاد شده در ادامه گفتند، جنگنده‌های رژیم اشغالگر ساختمان یک جمعیت خیریه واقع در پشت بیمارستان الکویت شهر رفح را هدف قرار دادند.

همچنین محله‌های الشجاعیه و الصبرة  در شرق غزه، منطقه المغازی در مرکز نوار غزه هدف حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

به گفته برخی منابع فلسطینی این جنگنده‌ها در محله الصبره و منطقه مسکونی بیت لاهیا مرتکب دو کشتار جمعی جدید شدند.

همین‌طور اطراف پایگاه گردان ۱۳ در حدفاصل اردوگاه المغازی و البریج در مرکز نوار غزه هدف قرار گرفت.

این حملات متجاوزانه دشمن صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در حالی انجام شدند که این رژیم بامداد روز چهارشنبه در چهل‌وهفتمین روز از حملات خود به صورت رسمی اعلام کرد که با آتش بس موقت چهار روزه شامل تبادل اسرا با جنبش حماس موافق است.

موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس نیز چهارشنبه اعلام کرد که آتش‌بس از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز خواهد شد و شامل تبادل اسرا خواهد بود.

وزارت خارجه مصر نیز چهارشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که آتش‌بس در غزه از ساعت ۰۹:۳۰ فردا صبح (پنجشنبه) وارد مرحله اجرا می‌شود.

شبکه خبری راشا تودی نیز امروز اعلام کرد، «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجرای توافق آتش‌بس که قرار بود ز ساعت 10 صبح امروز آغاز شود، قبل از روز جمعه آغاز نخواهد شد اما مذاکرات همچنان ادامه دارد و قرار است توافق نهایی شود.

در حال حاضر تعداد کل شهدای غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر از ۱۴ هزار تن فراتر رفته و بیش از ۵۸۰۰ تن از این تعداد را کودکان فلسطینی و نزدیک به ۴۰۰۰ تن از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402090201013
  • خبرنگار : 71496