عضو شورای اسلامی شهر:

بازیابی فضاهای متروکه وغیرقابل استفاده در خرم‌آباد ضروری است

عضو شورای شهر خرم‌آباد بر بازیابی فضاهای متروکه و غیرقابل استفاده در این شهر تاکید کرد و گفت: به جای بافت‌های آسیب‌پذیر در بافت فرسوده، فضای سبز و فضاهای فرهنگی با کاربری‌های فرهنگی ورزشی جایگزین می شود.

مجید دریکوند امروز یکم آذرماه در حاشیه تخریب املاک تخریبی محله "گل سفید" خرم‌آباد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای بازآفرینی شهری و تخریب فضاهای متروکه و غیرقابل استفاده که بستری برای آسیب‌های اجتماعی و جمع شدن جمیع موضوعاتی که به سلامت روانی، بصری و اجتماعی آسیب می‌زند به دنبال این هستیم که فضاهای این چنینی بازیابی شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، ۲۶ پلاک در محله گل سفید شناسایی و پس از طی مراحل قانونی اقدام به تخریب آنها کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: محله "گل سفید" موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برای توسعه دارد اما به دلایل مختلف تاکنون اتفاقی نیفتاده اما با سیاستگذاری در شورای ششم اتفاق خواهد افتاد.

دریکوند تصریح کرد: برنامه به صورت بلندمدت از ابتدا تا پایان شورای ششم در نظر گرفته شده و از محله "گل سفید" آغاز شد و مابقی محلات را نیز در دستور کار خواهیم داشت تا به جای بافت‌های آسیب‌پذیر در بافت فرسوده، فضای سبز، فضاهای فرهنگی با کاربری‌های فرهنگی ورزشی جایگزین شود؛ بوستان‌هایی با محوریت و تم‌های فرهنگی ایجاد کنیم و در مجموع حرکت رو به جلو و مثبتی خواهد بود.

رئیس کمیسیون بودجه، تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: ساماندهی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ترکیبی از فرایندهای اجتماعی، فرهنگی و کالبدی است که می‌بایست در یک برنامه جامع به طور توامان دیده شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، برنامه نوسازی باید بر اهداف طولانی مدت استوار بوده تا بتوان با در نظر گرفتن تغییرات احتمالی در آینده زمینه‌های عدم پذیرش در جامعه را از بین برده باشد.

دریکوند خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده شهری، توجه به حفظ و احیای سیستم محله‌بندی، کمک به افزایش حس تعلق ساکنین به محل زندگی خود و همچنین تقویت اجتماع محلی به منظور گسترش حس مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402090100758
  • خبرنگار : 50177