گفت‌وگو با البرز آبکناری سرمربی تیم بسکتبال طبیعت

حلقه مفقوده ورزش ایران چیست؟

سرمربی تیم بسکتبال طبیعت تهران معتقد است حلقه مفقوده ورزش ایران، کم‌کاری آموزش و پرورش در بحث برگزاری مسابقات آموزشگاه‌هاست.

البرز آبکناری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم تازه لیگ برتری شده طبیعت تهران در فصل جاری سوپر لیگ بسکتبال ایران، توضیح داد: درسته است که ما تیم سال اولی هستیم، اما باید یک چیز را در نظر داشته باشیم که این تیم قهرمان مسابقات لیگ دست یک شده و در کل فصل قبل هم فقط دو باخت داشته که یکی در فصل عادی و دیگری در پلی‌آف بود.

سرمربی تیم طبیعت ادامه داد: در ابتدای فصل هم نگاه باشگاه ما این بود که یک تیم خوب و قوی داشته باشیم؛ بازیکنان خارجی و ایرانی خوب و باتجربه جذب کردیم که سال‌ها در لیگ بوده‌اند. شکل لیگ امسال با توجه به پراکندگی بازیکنان در تیم‌های مختلف متفاوت با سال‌های قبل است و باشگاه‌ها باید چنین نگاهی در هر فصل داشته باشند.

کارشناس بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که چه نکته‌ای باعث شده تا لیگ امسال متمایز با سال‌های قبل بوده و بازیکنان در تیم‌های مختلف تقسیم شوند، توضیح داد: واقعیت این است که نمی‌شود به مورد خاصی اشاره کنم اما اینکه از شرایط کووید خارج شدیم و به حالت نرمال برگشتم، تاثیر مثبتی داشت. دوباره به روند زندگی عادی در سال‌های قبل برگشتیم.

او افزود: نکته مثبت این است که همه تیم‌ها سرمایه گذاری خوبی کرده‌اند و حتی تیم‌های میانه جدول هم بازیکنان خارجی خوبی دارند. همه بازی‌ها نزدیک هستند و همین مسئله باعث رشد بسکتبال می‌شود، چرا که در این فضا اسپانسرها و تلویزیون بیشتر به سمت این رشته می‌آیند و روند مثبت خواهد بود.

آبکناری در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ امسال بسکتبال به انداز کافی مورد توجه بوده‌اند، تصریح کرد: به هر حال باید این را در نظر بگیریم که جوانگرایی یک پروسه است و اگر به آن مقطعی نگاه کنیم کارآمد نیست. باید پیش از نگاه به سوپر لیگ که ویترین ما هست، به رده‌های پایه هم توجه کنیم و از آنجا شروع کنیم تا بازیکنان آماده شوند. تیم‌ها بازیکنان جوان را جذب می‌کنند اما خیلی جوانگرای اتفاق نمی‌افتد؛ چون این بازیکنان باید بازی کنند تا رشد اتفاق بیفتد.

او تاکید کرد: این فضا حاصل نمی‌شود مگر اینکه آموزش خوب باشد و مسابقات رده‌های پایه هم در باشگاه‌ها، دستور کار قرار گیرد. ضمن اینکه حلقه مفقود ما یعنی آموزش و پرورش هم باید بار دیگر مسابقات آموزشگاه‌ها را از سر بگیرد چون در این سال‌ها کمتر شده است. این بازیکنان تعداد بازی بیشتر نیاز دارند تا زمانی که به بزرگسال می‌رسند، آماده باشند.

آبکناری در پاسخ به این سوال که آیا هدف اصلی باشگاه طبیعت در لیگ امسال قهرمانی سوپر لیگ بسکتبال است، توضیح داد: گمان می‌کنم همه تیم‌ها قهرمانی بخواهند و ما هم مستثنی نیستیم. هدف ما این است که بهترین خود باشیم و بیشترین تلاش را می‌کنیم. با توجه به اینکه لیگ امسال بسیار نزدیک است و شاید پیش بینی سخت باشد، اما نگاه ما این است که اگر می‌شود به فینال برسیم، حتما این کار را کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا هدف باشگاه طبیعت حضور بلند مدت در بسکتبال است یا خیر، تصریح کرد: تصمیمات ما همواره تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی است، اگر آرامش باشد و بستر اقتصادی فراهم شود، همه شرکت‌ها و اسپانسرها دوست دارند در ورزش باشند، اما از الان نمی‌شود پیش‌بینی کنم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402090100595
  • خبرنگار : 71576