انجمنی جوان، مهارت‌افزا و اشتغال‌زا

شعبه‌ی ایلام انجمن سینما جوانان، انجمنی هنری _ صنعتی، پویا و پایدار است که بر مدار تولید و اشتغال‌زایی بنا نهاده شده به طوری که می‌توان گفت به صورت نامحسوس بستر اشتغال بسیاری از جوانان علاقمند را فراهم کرده و استمرار این مهم نیازمند حمایت،همراهی و پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری از طریق تجهیز و در اختیار گذاشتن امکانات لازم در رشته‌های مختلف است.

«سعید محمودی»، مسئول پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در یادداشتی عنوان کرد: سال‌های زیادی است که واژه‌هایی مانند جوانان، بیکاری، اشتغال و ... کلمات پر تکراری از زبان مردم، نمایندگان آنان و مسئولان است و پژوهش‌ها و نظریاتی متفاوتی برای برطرف کردن مشکلات جوانان ارائه شده ولی کماکان معضلات پابرجاست. چرا؟ چون بر طرف کردن مسائل و مشکلات هر نسلی مستلزم شناخت آن نسل است، نسلی که به داشتن ساعات کار آزاد و خارج از روال معمول، استفاده از تکنولوژی و ابزارهای جدید در محیط کاری خود علاقه دارند و آن را باعث بهبود و توسعه می‌دانند، نسلی نتیجه گرا که تمایل دارند ارزیابی‌شان براساس توانایی و کارایی سنجیده شود نه مدرک تحصیلی.

یکی از معدود انجمن‌هایی که توانسته درک خوبی از جوانان و خواسته‌های آنان داشته «انجمن سینما جوانان ایران _  شعبه ایلام» ؛ است که نماد جوان‌گرایی و جوان‌پسندی است و دغدغه‌ی اشتغال جوانان استان را با برپایی دوره های آموزشی متنوع و متناسب بازار کار شامل عکاسی، فتوشاپ، تصویربرداری، صدابرداری، تدوین، کارگردانی و ... را تا حدودی مرتفع کرده است.انجمنی که آغاز فعالیتش سال ۱۳۶۸ بوده و اقدامات شاخصی را طی این سال‌ها به انجام رسانده است.

 از جمله‌ی این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری دو دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و برگزاری پنج دوره هفته فیلم و عکس،ایجاد سینما سیار اربعین، اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین المللی فجر در استان، برگزاری رایگان دوره هفت ماهه فیلمسازی،  تولید بیش از 500 فیلم کوتاه در ژانرهای مختلف و آموزش هزاران نفر هنرآموز اشاره داشت که به واسطه‌ی حضور افرادی نام‌آور و اساتید فرهیخته‌ای همچون جعفر نورمحمدی، مهدی نورمحمدی، وحید اسلامی، سیروس لطیفیان و ... شاهد رشد و تعالی آن بوده‌ایم.

اکنون نیز دستگاه‌های فرهنگی _ هنری و اجرایی استان اغلب شاهد هنرنمایی عزیزانی هستند که خود را عضو خانواده‌ی بزرگ انجمن سینما جوان ایلام می‌دانند.

نگارنده بر این باور است انجمن یاد شده، انجمنی هنری _ صنعتی، پویا و پایدار که بر مدار تولید و اشتغال‌زایی بنا نهاده شده، به طوری که می‌توان گفت به صورت نامحسوس بستر اشتغال قابل توجهی برای جوانان علاقمند فراهم نموده است و استمرار این مهم نیازمند حمایت، همراهی و پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری از طریق تجهیز و در اختیار گذاشتن امکانات  لازم در رشته‌های مختلف است.

پیشنهاداتی به شرح ذیل برای کمک به چرخه‌ی تولید و اشتغال در حوزه انجمن سینما جوان ارایه می‌شود:

۱_ فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری و ... به اعضای انجمن سینما جوان که تخصص لازم را دارند، واگذار شود.

۲_ حمایت بخش دولتی و خصوصی از تولیدات انجمن که متناسب با زیست بوم استان است.

۳_رسانه ها نسبت به معرفی و تبیین عملکرد انجمن سینما جوان ایلام کمک کنند.

۴_ ایجاد سایت و بانک اطلاعاتی انجمن از رشته ها و معرفی اعضا و ارائه عملکرد و معرفی چهره‌های شاخص و نامی

امید آن‌ که شاهد رشد و پیشرفت جوانان استان باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402082921431
  • خبرنگار :