زاخارووا اظهارات بایدن را «مزخرف» خواند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات بایدن که گفته بود «از دل درگیری‌های اوکراین و خاورمیانه پیشرفت بزرگی حاصل می‌شود» تاخت و آنها را «مجموعه‌ای پوچ از مزخرفات» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مقاله‌ای برای واشنگتن‌پست نوشته بود «در لحظه‌ای مملو از خشونت و رنج بسیار - در اوکراین، اسرائیل، غزه و بسیاری از نقاط دیگر - تصور اینکه چیزی متفاوت ممکن است در کار باشد، دشوار باشد. اما ما هرگز نباید درسی را که در طول تاریخ خود بارها و بارها آموخته‌ایم فراموش کنیم؛ از تراژدی و تحولات بزرگ، پیشرفت عظیمی می‌تواند حاصل شود.»

در همین رابطه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اظهارنظر بایدن را «مجموعه‌ای پوچ از مزخرفات» خواند و گفت در چنین مواقعی «تحلیل متن» دیگر اهمیتی ندارد؛ بلکه باید به «تحلیل نویسنده» پرداخت و اینکه چه چیزی در ذهن او در هنگام نگارش این جملات گذشته است!

بایدن در ادامه مقاله خود گفته بود: «امید بیشتر، آزادی بیشتر، خشم کمتر، گلایه کمتر، جنگ کمتر. ما نباید عزم خود را برای پیگیری این اهداف از دست بدهیم، زیرا اکنون زمانی است که چشم‌انداز روشن، ایده‌های بزرگ و شجاعت سیاسی مورد نیاز است. این راهبردی است که دولت من به رهبری آن ادامه خواهد داد - در خاورمیانه، اروپا و سراسر جهان. هر قدمی که به سوی آن آینده برمی‌داریم، پیشرفتی است که جهان را امن‌تر و ایالات متحده آمریکا را امن‌تر می‌کند.»

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082820515
  • خبرنگار : 71402