معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

کشف بیش از ۱۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت‌محور غیرمجاز در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف بیش از هزار و ۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت‌محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز خبر داد.

محمدجواد راعی امروز، ۲۷ آبان با بیان اینکه قاچاق داروهای غیرمجاز و کالاهای سلامت محور، علاوه بر اینکه سلامتی افراد جامعه را به شدت تهدید می‌کند، به اقتصاد کشور نیز ضربه می‌زند، افزود: در بازدید ضربتی از یکی از پاساژهای سطح شیراز، بیش از ۱۲ میلیارد ریال از انواع داروهای غیر مجاز و قاچاق، فرآورده‌های گیاهی و دست‌ساز و مکمل‌های ورزشی قاچاق، کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: در این بازدید میدانی که با حضور کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مقام قضایی و نیروهای انتظام انجام شد، ۶ واحد صنفی متخلف تعطیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

راعی با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدیدکنندگان سلامت مردم، همچنین از کشف تعدادی داروی سقط جنین در این بازدید خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع داروهای رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، داروهای مخدر، مکمل‌های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف عرضه مکمل ‌های ورزشی ممنوع است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای غیرمجاز و قاچاق، با سامانه ۱۹۰ و تلفن ۲۲۴۰ پیامگیر شکایات، تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082719950
  • خبرنگار : 50649