مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان:

کتابخانه «آدینه» مسجد جامع بندرعباس افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان  گفت: کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس در طبقه فوقانی مسجد جامع بندرعباس با حضور مدیران استان افتتاح شد.

فرشاد محمدی امروز (بیست و ششم آبان‌ماه)، بعد از نماز جمعه در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس طی یک هفته و با بودجه ۱۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده و از امروز در دسترس همگان است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه را اعتبارات استانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ساخته و تجهیز شده است.

به گفته محمدی، سرانه مطالعه و فضای کتاب خوانی در استان هرمزگان نسبت به سایر شهرهای کشور پایین تر است، شهر بندرعباس دارای ۶ کتابخانه است. در حالی که آمار کتابخانه های شهر اصفهان ۱۴۰ کتابخانه و شهر یزد ۳۴ کتابخانه است.

وی عنوان کرد: راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی یکی از اولویت های توسعه سرانه فضای کتابخانه ای در استان است. صنایع و مجموعه های مختلف در امر مسوولیت های اجتماعی می‌توانند کمک رسان حوزه فرهنگ کتابخوانی شوند.

مدیرکل کتابخانه های هرمزگان افزود: این کتابخانه به مناسب دهه کتاب و کتابخوانی با همت شبانه روزی همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان به سرانجام رسیده که در فاز نخست توانسته‌ایم ۳۵۰۰ جلد کتاب و برای فاز دوم که در انتهای همین سالن است، ۳۵۰۰ کتاب دیگر تامین کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402082619005
  • خبرنگار : 50635