به گزارش ایسنا، ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی شرکت OpenAI و گوگل بارد، با استفاده از انبوه عظیمی از دادهها، آموزش دیده اند تا متن و محتوای دیگر را تولید کنند.
گوگل کلود که متعلق به شرکت آلفابت است، مدل های زبانی بزرگ متعددی مانند PaLM۲، کودی، ایماجن و Chirp دارد که با استفاده از متن، کد، تصاویر، صوت و ویدئو، آموزش داده شده اند.
اسپاتیفای یکی از نخستین شرکت هایی بود که از هوش مصنوعی استفاده کرد تا الگوریتم های توصیه موسیقی خود را بهبود دهد. این شرکت سوئدی اکنون قصد دارد از مدل های زبانی بزرگ برای انجام این کار در محتواهای مختلف دیگر مانند پادکست و کتاب صوتی استفاده کند.
بر اساس گزارش رویترز، این غول پخش موسیقی آنلاین، به دنبال تقویت درآمدش با افزایش فورمت های درآمدزایی مانند پادکست و کتاب صوتی است. اسپاتیفای پیش از این، حاشیه سود بالا با گسترش پرهزینه فعالیتش به بخش پادکست و کتاب صوتی را وعده داده بود.
انتهای پیام