معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

انجام تحقیق روی سبک زندگی ایرانی اسلامی و به ویژه شهدا ضرورت دارد

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مراکز آموزش عالی و پژوهشکده‌ها، بر انجام سبک زندگی ایرانی اسلامی و به ویژه زندگی شهدا کارهای تحقیقاتی انجام دهند.

محمود پاکدل امروز، ۲۴ آبان‌ماه در همایش ملی مسائل اجتماعی ایران«چالش‌ها و راهکارها» که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان، برگزار شد، اظهار کرد: مسائل را باید علمی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به مقوله پژوهش اهتمام ویژه‌ دارد، بیان کرد: ۸۶ مرکز مشاوره و مددکاری و ۹۰ دفتر مشاوره و مددکاری در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه گفت: مراکز آموزش عالی و پژوهشکده‌ها، بر انجام سبک زندگی ایرانی اسلامی و به ویژه شهدا کارهای تحقیقاتی انجام دهند.

پاکدل با بیان اینکه زندگی شهدا می‌تواند الگو باشد، بیان کرد: در کشور ۷۰۰۰ شهید بین سنین ۱۲ تا ۱۵ ساله داریم که در خطوط مقدم جبهه حضور داشتند و به شهادت رسیدند؛ ضرورت دارد بررسی شود که خانواده آن‌ها با چه سبکی این نوجوان را تربیت کردند. که راه صدساله را یک شبه طی کردند.

وی با اشاره به کلیدواژه‌هایی که در وصایای شهدا آمده است، تصریح کرد: رعایت حجاب، تبعید از ولایت فقیه، احترام به پدر و مادر و نماز اول وقت آمده است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: به رشد و توسعه مسائل اخلاقی کمک شود.

پاکدل اظهار کرد: در کارهای پژوهشی؛ شناسایی و احصای مشکلات، دسته‌بندی، الویت‌بندی و طراحی برنامه‌ عملیاتی برای خروج از این مشکلات و اجرایی کردن طرح‌ها و نظارت بر اجرای دقیق آنها ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402082418182
  • خبرنگار : 50177